Τρίτη 6 Μαΐου 2014

Η αξιοποίηση μεγάλων ηλεκτρομαγνητών για τη δημιουργία ηλεκτρικού πεδίου μας θυμίζει τις προστατευτικές ασπίδες του γνωστού τηλεοπτικού διαστημοπλοίου Star Trek.

Ηλεκτρικό πεδίο ως «έξυπνη θωράκιση» των αρμάτων μάχης

Επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι πρόκειται να κατασκευάσουν νέα γενιά αρμάτων μάχης, τα οποία με τη χρήση ισχυρών μαγνητών θα έχουν τη δυνατότητα να λιώνουν και να καταστρέφουν εισερχόμενους πυραύλους και βλήματα. Κάθε όχημα θα περιβάλλεται από «έξυπνη θωράκιση», η οποία βασίζεται σε ηλεκτρικά πεδία και όχι σε φύλλα χάλυβα.
Πολύ βαριά μέχρι σήμερα
Τα σημερινά άρματα μάχης, όπως το γερμανικό Λέοπαρντ, ζυγίζουν πάνω από 60 τόννους, εξαιτίας της βαριάς τους θωράκισης, που ξεπερνά σε πολλά σημεία τα 60 εκατοστά σε πάχος. Τέτοια οχήματα απαιτούν τεράστιες ποσότητες καυσίμων και πολύ ισχυρούς κινητήρες, ώστε να πετύχουν αξιόλογες ταχύτητες. Ενα άρμα μάχης, του οποίου η θωράκιση βασίζεται σε ηλεκτρομαγνητικά κύματα, θα ζύγιζε κάτω από 20 τόννους.
Οι έρευνες γύρω από την «έξυπνη θωράκιση» αντιμετωπίζονται ως άκρως απόρρητες από τους Βρετανούς και Αμερικανούς επιστήμονες. Εκπρόσωπος του βρετανικού υπουργείου Αμυνας αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες, αναφέροντας μόνο ότι οι έρευνες γύρω από νέες μεθόδους κατασκευής αρμάτων συνεχίζονται. «Μελετώνται νέες τεχνολογίες, οι οποίες θα επιτρέψουν την ελάττωση του βάρους θωράκισης», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Επιστήμονες ερευνητικού εργαστηρίου του Μέριλαντ των ΗΠΑ, όμως, αποκάλυψαν λεπτομέρειες της κατασκευής της έξυπνης θωράκισης. Κάθε άρμα μάχης θα είναι καλυμμένο με πλακίδια, κατασκευασμένα από σκληρό πλαστικό, το οποίο θα καλύπτει διαδοχικά στρώματα άλλων ουσιών. Πρώτα, θα τοποθετείται στρώμα οπτικών ινών, το οποίο θα καλύπτει λεπτό φύλλο χαλύβδινης θωράκισης, κάτω από το οποίο θα βρίσκονται σειρές μεταλλικών σπειρών. Οταν η χαλύβδινη θωράκιση των σημερινών αρμάτων μάχης δεχθεί πλήγμα αντιαρματικού βλήματος, η χάλκινη κεφαλή του βλήματος μπορεί να συγκριθεί με πίδακα λιωμένου μετάλλου, ο οποίος κινείται με ταχύτητα 8 χιλιομέτρων το δευτερόλεπτο. Ο πίδακας συγκεντρώνει μεγάλη ποσότητα ενέργειας σε μικρό χώρο και εισέρχεται έτσι, μέσω της χαλύβδινης θωράκισης, στο εσωτερικό του άρματος, σκορπώντας τον θάνατο.
Η πρόσκρουση βλήματος σε έξυπνη θωράκιση, όμως, έχει πολύ διαφορετικά αποτελέσματα. Οι οπτικές ίνες, που βρίσκονται κάτω από την εξωτερική πλαστική στρώση του άρματος, θα κοπούν. Αυτό θα ενεργοποιήσει αισθητήρες, οι οποίοι θα καθοδηγήσουν μεγάλο φορτίο ηλεκτρικού ρεύματος, μέσω των μεταλλικών σπειρών. Καθώς ο πίδακας λιωμένου χαλκού θα εισέρχεται στη θωράκιση, η ηλεκτρική εκκένωση θα δημιουργεί ισχυρό ηλεκτρομαγνητικό πεδίο. «Εάν διοχετεύσουμε αρκετό ρεύμα στο χαλκό, μπορούμε να αυξήσουμε περαιτέρω τη θερμοκρασία του, να μεταβάλλουμε τη μορφή του και να τον καταστήσουμε ασταθή. Ο λεπτός χάλκινος πίδακας θα πλατύνει και δεν θα μπορεί πια να εισχωρήσει στη θωράκιση», εξηγεί ο Μάικ Ζολτόφσκι, ερευνητής στο Εργαστήριο  


Ερευνών του Αμερικανικού Στρατού.

Η αξιοποίηση μεγάλων ηλεκτρομαγνητών για τη δημιουργία ηλεκτρικού πεδίου μας θυμίζει τις προστατευτικές ασπίδες του γνωστού τηλεοπτικού διαστημοπλοίου Star Trek. «Η ανάπτυξη ηλεκτρομαγνητικών πυραυλικών αντιμέτρων θεωρείται πλέον απαραίτητη από τους στρατούς ανατολής και δύσης. Η αναγκαιότητα των νέων συστημάτων είναι εμφανής εάν αναλογισθούμε ότι ορισμένες χώρες μελετούν σήμερα την κατασκευή πυραύλων, οι οποίοι δεν θα πλήττουν τα άρματα μάχης κατά μέτωπο. Οι πύραυλοι αυτοί υπερπηδούν το άρμα και πλήττουν τον πυργίσκο του κάθετα και από ψηλά. Ο πυργίσκος είναι το λιγότερο θωρακισμένο τμήμα του άρματος», αναφέρει ο κ. Ζολτόφσκι.
«Η ροή των χαπιών ήταν διαρκής. Ο Τουίτο έστελνε όμορφες νεαρές γυναίκες σε διακοπές στο Παρίσι, όπου περνούσαν λίγες ξέγνοιαστες ημέρες. Στο τέλος της διαμονής τους, παραλάμβαναν ένα πακέτο, το οποίο έφερναν πίσω. Η οργάνωση του Τουίτο εισήγαγε στο Λος Αντζελες μόνο, πάνω από 100.000 χάπια τον μήνα», αναφέρει ο πράκτορας της Αμερικανικής Υπηρεσίας Καταπολέμησης των ναρκωτικών DEA, Χοσέ Μαρτίνες.
Έντυπη ενημέρωση:             ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε. Εθν.Μακαρίου & Φαληρέως 2

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου