Κυριακή 15 Ιουνίου 2014

Δουλειά με ατομικές συμβάσεις προσφέρουν οι εφοπλιστές

μερικές πληροφορίες για τους συναδέλφους εφ. Σημαιοφόρους που ολοκλήρωσαν τη θητεία στο ναυτικό και θέλουν εργασία. Τα περισσότερα πρακτορεία ...είναι με αμοιβή! Ψάχνουμε να βρούμε πίνακες εύρεσης εργασίας μέσο του Υπουργείου!...

 



Λάθος η κίνηση των πολιτικών που έθεσαν επερωτήσεις στη Βουλή για φοροελαφρύνσεις και παροχές στους εφοπλιστές
Ο στόχος για μεγαλύτερη απορρόφηση Ελλήνων ναυτικών στα ποντοπόρα πλοία μπορεί να επιτευχθεί σε μια τριετία, εφ' όσον όμως υπάρξουν ατομικές συμβάσεις εργασίας στα πληρώματα, με μισθούς που ισχύουν στα διεθνή πρότυπα, σταθερό νομικό πλαίσιο και κατάλληλη συνδρομή από την ελληνική Πολιτεία, ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, κατά τη διάρκεια των «Ποσειδωνίων».
Ζητάνε μπάρκο, αλλά... Ζητάνε μπάρκο, αλλά... Μάλιστα, χαρακτήρισε... λανθασμένη την κίνηση πολιτικών, που έθεσαν επερωτήσεις στη Βουλή περί φοροελαφρύνσεων και παροχών στους εφοπλιστές, μιλώντας παράλληλα για υψηλό κόστος εργασίας στα ελληνικά ναυπηγεία, κατηγορώντας τα εργατικά συνδικάτα για παρεμβάσεις.
Ειδικότερα, μιλώντας στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου των «Ποσειδωνίων», ο Θ. Βενιάμης ανέφερε ότι στην Ελλάδα ο εφοπλισμός είναι οικειοθελής και ότι αυτό που επιθυμεί η εφοπλιστική κοινότητα είναι να εφαρμόζονται τα νομίμως ισχύοντα, όπως συμβαίνει στο εξωτερικό.
«Στην ελληνική αγορά εργασίας είναι αναγκαίο να επικρατήσουν οικονομικοί όροι, σύμφωνοι με τα νομίμως ισχύοντα στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά εργασίας και τις σχετικές διεθνείς συμβάσεις. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι το ελληνόκτητο πλοίο πρέπει να είναι ανταγωνιστικό για να επιβιώσει στο διεθνή ναυτιλιακό στίβο», ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΕΕ.
Απαντώντας σε ερώτηση, εάν στην Ελλάδα μπορούν να γίνουν κατασκευές ή επισκευές σε ελληνικά ναυπηγεία, υποστήριξε ότι «σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο για έναν απλό λόγο: οι ίδιοι οι συνδικαλιστές έχουν καταστρέψει από μόνοι τους την οποιαδήποτε τόλμη συναδέλφων να έρθουν στην Ελλάδα για να κάνουν επισκευές».
Θεόδωρος Βενιάμης Επιπροσθέτως, ο κ. Βενιάμης χαρακτήρισε υψηλό το κόστος εργασίας στα ελληνικά ναυπηγεία, όταν βρίσκεται στα 35 ευρώ την ώρα, την ίδια στιγμή που στην Τουρκία είναι κάτω από 5 δολάρια και στη γειτονική Βουλγαρία ίσως και 3 ευρώ.
Για το θέμα των ατομικών συμβάσεων εργασίας στα ποντοπόρα πλοία ανέφερε ότι, πρόσφατα, το ελληνικό Κοινοβούλιο επικύρωσε τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας MLC του ΙΜΟ, που υποχρεώνει, όταν δεν υπάρχει συλλογική σύμβαση εργασίας, να εφαρμόζεται η ατομική.
Πρόσθεσε, επίσης, ότι ακόμα υπάρχουν ορισμένες εκκρεμότητες με τα θέματα των ασφαλιστικών εισφορών, οι οποίες, το επόμενο διάστημα, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία Εργασίας και Ναυτιλίας, θα επιλυθούν.
Θεόδωρος Βενιάμης Αναφερόμενος στη φορολογία των αλλοδαπών πληρωμάτων στα πλοία υπό ελληνική σημαία, έκανε λόγο για «λάθη που γίνονται πολλές φορές από τις κυβερνήσεις», εκφράζοντας την ελπίδα ότι σύντομα θα διορθωθεί, καθώς το συγκεκριμένο καθεστώς δεν υπάρχει σε καμία χώρα στον πλανήτη.
Νέες θέσεις εργασίας
Ξέχωρα των ανωτέρω, η ελληνόκτητη ναυτιλία μπορεί να προσφέρει εργασία σε 200.000 Ελληνες εργαζόμενους, πέραν των 190.000 που ήδη άμεσα και έμμεσα απασχολεί, υποστήριξε ο κ. Βενιάμης.
Μάλιστα, ο πρόεδρος της ΕΕΕ αποκάλυψε ότι, σύμφωνα με μελέτη, αν επανδρώσουν Ελληνες ναυτικοί τα ελληνόκτητα πλοία, το όφελος για την οικονομία θα είναι της τάξης των 2,8 δισ. και υπό το βέλτιστο θεωρητικό σενάριο, θα φτάσει και τα 5 δισ. ευρώ.
Οπως είπε, τα «Ποσειδώνια» βρήκαν τη ναυτιλία των Ελλήνων να διατηρεί την ηγετική της θέση στη διεθνή κατάταξη των ναυτιλιακών δυνάμεων, παρά τις δυσμενείς συνθήκες που επικρατούν στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά.
Ειδικότερα, οι αριθμοί που αντιπροσωπεύει η ναυτιλία, που ελέγχεται από Ελληνες εφοπλιστές, είναι:
* 3.669 πλοία με μέσο όρο ηλικίας 9,9 έτη,
* 16,16% του παγκόσμιου στόλου σε dwt,
* 46,72% του ευρωπαϊκού στόλου σε gt,
* 18,51% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς φορτίων χύδην σε dwt,
* 23,32% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου σε dwt,
* 13,81% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών/παραγώγων πετρελαίου.
Οι αριθμοί αυτοί, σύμφωνα με τον κ. Βενιάμη, καταδεικνύουν το ρόλο του ελληνόκτητου στόλου στα ναυτιλιακά δρώμενα και τη στρατηγική σημασία που κατέχει τόσο για τη χώρα όσο και για τους εμπορικούς εταίρους.
Ιδιαίτερη μνεία έκανε και στη σημασία της ελληνόκτητης ναυτιλίας για την Ελλάδα. Αναφερόμενος σε δύο μελέτες του 2013, με βασική θεματική για τη σημασία της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία -μία από το ΙΟΒΕ και μία από την The Boston Consulting Group- ο κ. Βενιάμης δήλωσε ότι η ελληνική ναυτιλία αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της εθνικής οικονομίας, με μεγάλο ποσοστό συμμετοχής του ναυτιλιακού κλάδου στο ΑΕΠ, το οποίο, τα τελευταία δύο χρόνια, αντιστοιχεί σε περισσότερο από 7% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας.



X.K. Τεγόπουλος Εκδόσεις Α.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου