agelioforos.gr Ενημέρωση από τη Θεσσαλονίκη & τη Βόρειο Ελλάδα
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΓΟΡΑΣΤΟΥ
Μία
μόνο κάμερα μπορεί να «σαρώσει» από 600 μέχρι και 6.000 οχήματα σε κάθε
βάρδια εντοπίζοντας κλεμμένα αυτοκίνητα, τα οποία μπορεί να βρίσκονται
στα χέρια διακινητών παράνομων μεταναστών, μαφιόζων, διαρρηκτών ή
τρομοκρατών. Το σύστημα ανίχνευσης κλεμμένων οχημάτων APNR βρίσκεται
ακόμη σε πρώιμο στάδιο στη Θεσσαλονίκη, καθώς τις ειδικές κάμερες
διαθέτουν μόλις πέντε περιπολικά, ωστόσο στόχος του υπουργείου είναι το
συγκεκριμένο μέτρο να επεκταθεί, ώστε να εφοδιαστούν συνολικά είκοσι
περιπολικά της Αμεσης Δράσης αλλά και της Τροχαίας.
Αλλωστε,
όπως εξηγούν στελέχη της ΕΛΑΣ, το συγκεκριμένο σύστημα θα αποτελέσει
σημαντική βοήθεια στις έρευνες κατά της τρομοκρατίας, καθώς έχει τη
δυνατότητα να «σαρώνει» χιλιάδες οχήματα τόσο σταθμευμένα όσο και σε
κίνηση, εντοπίζοντας τελικά αυτά που είναι κλεμμένα.
Είναι
χαρακτηριστικό ότι περιπολικά από τη Θεσσαλονίκη που είναι εφοδιασμένα
με το συγκεκριμένο σύστημα είχαν λάβει μέρος ακόμη και στις έρευνες για
τους Αλβανούς δραπέτες των φυλακών Τρικάλων από τη Λαμία μέχρι τη δυτική
Μακεδονία, ενώ τουλάχιστον ένα από αυτά πραγματοποιεί περιπολίες μέχρι
τη Λάρισα. Ωστόσο, σύμφωνα με στελέχη του αρχηγείου, το τελευταίο
διάστημα οι δύο από τις πέντε κάμερες του συστήματος APNR στη
Θεσσαλονίκη βρίσκονται σε αχρησία, καθώς έχουν υποστεί βλάβη και τα
ανταλλακτικά αναμένονται από την Ιταλία.
«Σαρώνουν» χιλιάδες οχήματα
Από
τα πέντε περιπολικά που διαθέτουν το σύστημα εντοπισμού κλεμμένων
οχημάτων, τα δύο ανήκουν στη διεύθυνση Αμεσης Δράσης και τα τρία στην
διεύθυνση Τροχαίας και καλύπτουν τόσο το κέντρο, την περιφερειακή οδό
και άλλα σημεία της πόλης, όσο και τις μεγάλες εθνικές οδούς. Μάλιστα,
το ένα από αυτά πραγματοποιεί ελέγχους μέχρι και τη Λάρισα με διαταγή
από το αρχηγείο.
«Εχουμε το
συγκεκριμένο σύστημα εδώ και δύο χρόνια. Το περιπολικό που κινείται στο
κέντρο της πόλης μπορεί να “σαρώσει” μέχρι και 6.000 οχήματα σε μία
βάρδια, ενώ όταν κάποιο περιπολικό εφοδιασμένο με το APNR κινείται σε
άλλες περιοχές οι αριθμοί είναι μικρότεροι, καθώς οι δρόμοι δεν έχουν
τόση κίνηση ή δεν υπάρχουν σταθμευμένα οχήματα. Ουσιαστικά, πρόκειται
για μία φωτογραφική κάμερα, που μόλις “πιάσει” την πινακίδα ενός
κλεμμένου οχήματος “σφυρίζει”», εξηγεί ο διευθυντής της Αμεσης Δράσης
Θεσσαλονίκης, Βασίλης Μωυσίδης.
Διαρρήκτες και διακινητές
Χαρακτηριστική
είναι η περίπτωση ενός Γεωργιανού με κλεμμένο όχημα, ο οποίος
εντοπίστηκε κατά τη διάρκεια ελέγχων που διενεργούνταν παραμονή της ΔΕΘ
πέρυσι. Ενα από τα περιπολικά της Αμεσης Δράσης εφοδιασμένο με το
σύστημα APNR «σάρωνε» τους δρόμους από όπου την επόμενη μέρα θα περνούσε
ο πρωθυπουργός. Φτάνοντας στο κέντρο της πόλης το σύστημα εντόπισε μία
κλεμμένη μαύρη BMW και αμέσως ξεκίνησε καταδίωξη. Ο αλλοδαπός οδηγός
ανέπτυξε ταχύτητα, έκανε επικίνδυνες προσπεράσεις και περνούσε στο
αντίθετο ρεύμα, αλλά τελικά συνελήφθη.
Σε
μία άλλη περίπτωση η καταδίωξη ξεκίνησε από την περιοχή της Ανάληψης
και το όχημα τελικά ακινητοποιήθηκε λίγο πριν από τη... Λάρισα, με τη
συνδρομή και άλλων υπηρεσιών. Οπως αποδείχτηκε, επρόκειτο για ένα
διακινητή που μετέφερε λαθρομετανάστες, ο οποίος είχε αναπτύξει ταχύτητα
μέχρι και 180 χλμ./ώρα προσπαθώντας να διαφύγει.
Εχουν ήδη βρεθεί
Είναι
χαρακτηριστικό πως σε κάθε βάρδια μπορεί να εντοπιστούν μέχρι και τρία
κλεμμένα οχήματα στη Θεσσαλονίκη από την Αμεση Δράση, ωστόσο τα
περισσότερα από αυτά προκύπτει πως έχουν ήδη... βρεθεί. Οπως εξηγούν
αξιωματικοί, πολλοί ιδιοκτήτες οχημάτων αμελούν να κάνουν δήλωση εύρεσης
σε κάποιο αστυνομικό τμήμα, παρότι τα οχήματά τους έχουν εντοπιστεί και
οι ίδιοι ειδοποιήθηκαν από τις αρχές και τα παρέλαβαν.
Αυτό έχει
ως αποτέλεσμα ένας τεράστιος αριθμός οχημάτων να φαίνονται ακόμη στο
σύστημα ως κλεμμένα, καθώς δεν έγιναν οι απαιτούμενες δηλώσεις από τους
ιδιοκτήτες για να καταχωριστεί ο εντοπισμός τους. |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου