Δευτέρα 23 Ιουνίου 2014

Πλήρως επιχειρησιακά τα τέσσερα υποβρύχια ως το τέλος του 2015.Τον Σεπτέμβριο του 2014 οι πρώτες δοκιμές.


Οι θετικές εξελίξεις στην πορεία ολοκλήρωσης των υποβρυχίων οφείλονται στο ότι οι εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ήταν σε πολύ καλύτερη κατάσταση απ’ ό,τι αναμενόταν, ενώ και στα ίδια τα υποβρύχια δεν είχαν προκύψει σημαντικές ζημιές από την πολύμηνη διακοπή των εργασιών. (ΓΕΝ)
Τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει τις θαλάσσιες δοκιμές ο «Πιπίνος», το δεύτερο υποβρύχιο της κλάσης Type-214, ενώ τον Δεκέμβριο αναμένεται να πέσει στη θάλασσα και ο «Ματρώζος». Οι θαλάσσιες δοκιμές για το τρίτο υποβρύχιο, το «Κατσώνης», θα γίνουν τον επόμενο χρόνο, αφού υπολείπεται ακόμα ναυπηγικό έργο, ενώ το φθινόπωρο αναμένεται να ξεκινήσουν και οι θαλάσσιες δοκιμές για το «Ωκεανός», το ανακαινισμένο υποβρύχιο της κλάσης Type-209. Ο Αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Ευ. Αποστολάκης, ο οποίος ενημέρωσε χθες τους δημοσιογράφους για την πορεία της ολοκλήρωσης των υποβρυχίων εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι και τα τέσσερα υποβρύχια θα έχουν ενταχθεί επιχειρησιακά στον στόλο ώς το τέλος του 2015.
Η αισιοδοξία αυτή εδράζεται στο ότι το Π.Ν., το οποίο έχει αναλάβει την ολοκλήρωση των υποβρυχίων βρήκε τις εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά σε πολύ καλύτερη κατάσταση απ’ ό,τι αναμενόταν, ενώ στα ίδια τα υποβρύχια δεν είχαν προκύψει σημαντικές ζημιές από την πολύμηνη διακοπή των εργασιών. Επίσης, τα έξοδα για την επαναλειτουργία του ναυπηγείου παρέμειναν σε λογικά πλαίσια. Ο κ. Αποστολάκης είπε ότι χρειάστηκαν λιγότερα από 500.000 ευρώ για να τεθούν και πάλι σε λειτουργία οι απαραίτητες εγκαταστάσεις, ενώ η διοίκηση των ΕΝΑΕ σε υπομνήματά της προς την ηγεσία του Π.Ν και την ηγεσία του ΥΠΕΘΑ ισχυριζόταν ότι για τον σκοπό αυτό θα απαιτούνταν 30 εκατ. ευρώ.
O «Πιπίνος» έχει ήδη ολοκληρώσει τις 155 από τις 157 αξιολογήσεις συστημάτων εν όρμω (HAT) και σύμφωνα με τον αρχηγό, οι θαλάσσιες δοκιμές (SAT) θα χρειαστούν 6 ώς 8 μήνες, ενώ ο «Ματρώζος» βρίσκεται περίπου στην ίδια κατάσταση με τον «Πιπίνο». Το Π.Ν επισκεύασε και πιστοποίησε εκ νέου το σύστημα φόρτισης του ναυπηγείου και έχει ξεκινήσει η διαδικασία επαναφόρτισης των μπαταριών, που βρίσκονται σήμερα στο 50% της χωρητικότητας με προοπτική να φτάσουν στο 75% ώς 80%.
Ο κ. Αποστολάκης είπε ότι για την ολοκλήρωση των υποβρυχίων εργάζονται 835 από τους 930 εργαζομένους των ΕΝΑΕ, με ατομικές συμβάσεις έργου ορισμένου χρόνου και αποδοχές μειωμένες κατά 35%. Χαρακτήρισε τους εργαζομένους εξαιρετικά συνεργάσιμους, ενώ παραδέχτηκε ότι με τα στελέχη των ΕΝΑΕ υπήρξαν κάποια προβλήματα, τα οποία όμως ξεπερνιούνται.
Ο κ. Αποστολάκης ενημέρωσε και για τις εξελίξεις στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, όπου κατασκευάζονται οι τορπιλάκατοι Super Vita. Η Ελλάδα είχε παραγγείλει 7 σκάφη αυτού του τύπου και έχει παραλάβει τα 4. Επειδή και αυτό το ναυπηγείο αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα και επειδή οι πληρωμές που διενεργεί το Π.Ν. για την ολοκλήρωση του προγράμματος δεν χρησιμοποιούνται για το πρόγραμμα, καθώς δεσμεύονται από τους πιστωτές του ναυπηγείου, το Π.Ν., σε συνεννόηση με τον ΥΠΕΘΑ κ. Δ. Αβραμόπουλο φαίνεται να καταλήγει σε μια παραλλαγή του μοντέλου Σκαραμαγκά, δηλ. στο να πηγαίνουν οι πληρωμές που υπολείπονται (ύψους 17 έως 18 εκατ. ευρώ) κατευθείαν σε εταιρείες υπεργολάβους και προμηθευτές του έργου, αλλά και στους εργαζομένους. Τέλος, ο κ. Αποστολάκης και συνεργάτες του κ. Αβραμόπουλου ενημέρωσαν και για την αγωγή ύψους 7 δισ. ευρώ που έχει καταθέσει το Νομικό Συμβούλιο του κράτους κατά των HDW, ThyssenKrupp Marine Systems και Abu Dhabi Mar. Οπως είπε οι πληρωμές που έχουν γίνει ανέρχονται σε 3,2 δισ. ευρώ, ενώ το υπόλοιπο ποσό αφορά τη ζημιά που υπέστη η χώρα επειδή τα υποβρύχια (πλην ενός) δεν παραδόθηκαν όλα αυτά τα χρόνια.
Παναγής Γαλιατσάτος
kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου