Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014

Η ελληνική Παιδεία μόνιμα στην εντατική: Bατερλώ για τους μαθητές της Α’ Λυκείου!!!

 Ο Λοβέρδος θα φτιάξει ή θα τα ισοπεδώσει?

Δημοσιεύθηκε από Ela Tora

Bατερλώ για τους μαθητές της Α’ ΛυκείουΒαθμολογικό «βατερλώ» σε μία σειρά βασικών μαθημάτων καταγράφεται στις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ Λυκείου που διεξήχθησαν κατά 50% μέσω της Τράπεζας Θεμάτων, με αποτέλεσμα σε αρκετές περιοχές το ποσοστό των μετεξεταστέων να ανέρχεται στο 40%!

Εξαιτίας του νέου τρόπου υπολογισμού του βαθμού προαγωγής που φέτος αυστηροποιήθηκε και δευτερευόντως λόγω της Τράπεζας Θεμάτων, παρατηρούνται υψηλά ποσοστά μαθητών που θα κληθούν να εξεταστούν και πάλι τον Σεπτέμβρη.

Σύμφωνα με στοιχεία από αρκετά σχολεία, φαίνεται πως σε περιοχές όπως οι Αμπελόκηποι, τα Εξάρχεια, ο Βύρωνας, η Κυψέλη, τα Πατήσια, το Γαλάτσι κ.ά. το 35 με 40% των παιδιών «κόπηκε» τουλάχιστον σε ένα από τα πέντε βασικά μαθήματα (Αλγεβρα, Γεωμετρία, Αρχαία, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία) για τα οποία απαιτείται βαθμός (συνυπολογισμός γραπτού και προφορικού) τουλάχιστον 10.

Το ποσοστό των μετεξεταστέων εκτινάσσεται σε πολλές περιοχές, όπως αναφέρουν καθηγητές στο «Εθνος», καθώς μέχρι πέρυσι για να προαχθεί ένας μαθητής από την Α΄ στη Β΄ τάξη θα έπρεπε να έχει συγκεντρώσει μέσο όρο τουλάχιστον 9,5, ανεξάρτητα εάν είχε «κοπεί» σε κάποιο μάθημα. Φέτος, όμως, το σύστημα προαγωγής έγινε πιο αυστηρό, και οι μαθητές θα έπρεπε να έχουν συγκεντρώσει σε κάθε ένα από τα 5 βασικά μαθήματα που προαναφέραμε τουλάχιστον 10. Λόγω του νέου αυτού συστήματος, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις μαθητών με μέσο όρο βαθμολογίας 15 και 16 που «κόβονται» σε ένα ή και περισσότερα μαθήματα για τα οποία θα επανεξεταστούν τον Σεπτέμβρη.

Στοιχεία:
Είναι ενδεικτικό ότι σε σχολείο των Αμπελοκήπων 4 στους 10 μαθητές κόπηκαν σε ένα ή περισσότερα μαθήματα. Τα υψηλότερα ποσοστά αποτυχίας (30%) παρατηρούνται στην Αλγεβρα και τη Γεωμετρία (οι καθηγητές το αποδίδουν κυρίως στην αύξηση της εξεταστέας ύλης) και λιγότερο στα Αρχαία. Δεν είναι λίγοι οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι είχαν προβλέψει ότι θα αυξηθεί σημαντικά το ποσοστό της αποτυχίας, και πλέον καλούν το υπουργείο Παιδείας να μεριμνήσει ώστε να μην «κοπεί» μεγάλος αριθμός μαθητών και να μην αυξηθεί η σχολική διαρροή.

Σε ορισμένα σχολεία που βρίσκονται σε Πατήσια, Κυψέλη και Γαλάτσι, όπως δήλωσαν καθηγητές, το ποσοστό της αποτυχίας στις γραπτές εξετάσεις στα Μαθηματικά έφτασε σε κάποιες περιπτώσεις το 50 ή και το 60%. Ωστόσο, μετά τον υπολογισμό της τελικής βαθμολογίας (μέσος όρος προφορικού και γραπτού βαθμού), το ποσοστό που θα δώσει εξετάσεις τον Σεπτέμβρη πέφτει στο 25 με 30%.

Στην περιοχή του Βύρωνα, η εικόνα από συγκεκριμένο σχολείο δείχνει ότι το 36% «κόπηκε» έστω και σε ένα μάθημα, ενώ το ποσοστό αυτό δεν διαφοροποιείται σημαντικά στα υπόλοιπα σχολεία της ευρύτερης περιοχής.

Στο θέμα αναφέρθηκε χθες και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, δηλώνοντας άγνοια σχετικά με τις επιδόσεις των μαθητών της Α΄ Λυκείου και τα μεγάλα ποσοστά αποτυχίας. Υπουργός και υφυπουργοί δήλωσαν ότι όσον αφορά στην Τράπεζα Θεμάτων θα γίνουν βελτιώσεις, αλλά η εφαρμογή του μέτρου θα συνεχιστεί και για τη Β΄ Λυκείου και μάλιστα τον Σεπτέμβριο οι μαθητές θα μπορούν να δουν στην Τράπεζα τα θέματα για όλα τα μαθήματα.

Πάντως ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής κ. Γκλαβάς παραδέχτηκε ότι υπήρξαν αστοχίες όσο αφορά στην Τράπεζα Θεμάτων, ενώ αποκάλυψε ότι το Ινστιτούτο είχε προτείνει στον πρώην υπουργό Παιδείας να εφαρμοστεί πιλοτικά φέτος το μέτρο ώστε να διορθωθούν τυχόν προβλήματα.

ΝΙΚΟΛ. ΤΡΙΓΚΑ – ΜΙΧ. ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου