Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

Νέος Κυβερνήτης ο συνάδελφος εφ.Αξιωματικός κ.Θ.Κακαδιάρης .΄Εχωντας εμπιστοσύνη σστο πρόσωπο του αναμένουμε μόνο επιτυχίες .Σ όλο το πλήρωμα ευχόμαστε καλά ταξίδια.

 Νέος Κυβερνήτης ο συνάδελφος εφ.Αξιωματικός κ.Θ.Κακαδιάρης .΄Εχωντας εμπιστοσύνη στο πρόσωπο του αναμένουμε  μόνο επιτυχίες .Σ όλο το πλήρωμα ευχόμαστε καλά ταξίδια.
 
Ωστόσο, χάρη στην επιμονή και την ισχυρή θέληση των εθελοντών κωπηλατών, τα κουπιά της Αργούς δεν έμειναν δεμένα και το κυνήγι της αναβίωσης του μύθου συνεχίστηκε, αυτή τη φορά χωρίς χορηγό και συνοδευτικό πλοιάριο! Οι άνθρωποι που δούλεψαν σκληρά και με πάθος για την υλοποίηση του ταξιδιού απέδειξαν πως οι «συμπληγάδες» ξεπερνιούνται όταν η ελπίδα διατηρείται ζωντανή και όταν γίνεται αποχή από κομματικές φιέστες και αντικρουόμενα συμφέροντα. Άλλωστε, το πειραματικό αυτό ταξίδι μπορεί να ανοίξει νέους δρόμους για πολιτιστικές -και γιατί όχι- εμπορικές συνεργασίες, ενώ ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο των φίλων της Αργούς είναι να τη δουν να διασχίζει σε επόμενη φάση και τη Μεσόγειο ενόψει της Πολιτιστικής Μεσογειάδας και να καταλήξει να εκτίθεται σε ένα θεματικό Πάρκο που προγραμματίζεται να κατασκευαστεί στο Βόλο και να αποτελεί πόλο έλξης επισκεπτών ως προπομπός των Μεσογειακών Αγώνων του 2013 που διοργανώνουν από κοινού ο Βόλος και η Λάρισα.
Η Αργώ με τη χαρακτηριστική κυρτή της πλώρη έκανε πολλούς ενδιάμεσους σταθμούς, όπως Τρίκερι, Χαλκίδα, Μαρμάρι, Σούνιο, Πειραιά, Λουτράκι, Γαλαξίδι, Πάτρα, Ιθάκη, Πρέβεζα, Παξοί, Κέρκυρα, Άγιοι Σαράντα… Το πολυτάραχο ταξίδι ολοκληρώθηκε στις 9 Αυγούστου, όταν οι κωπηλάτες επέστρεψαν στην βάση τους έχοντας διανύσει συνολικά 650 μίλια μόνο με κουπί και έχοντας αποδείξει τόσο την αντοχή τους στις αντίξοες συνθήκες όσο και το αξιόπλοο του ίδιου του πλοίου που δοκιμάστηκε σε πραγματικές συνθήκες θάλασσας. Τελευταίος σταθμός ήταν η Ιθάκη, απ’ όπου η Αργώ θα φορτωθεί σε μεγαλύτερο πλοίο για να επιστρέψει στην πόλη της. Οι άνθρωποι που ενσάρκωσαν την ιστορία έχουν πλέον στη βαλίτσα τους πολύτιμες αναμνήσεις από το ταξίδι και από τη θερμή υποδοχή που συνάντησαν στα 27 λιμάνια που συνολικά επισκέφτηκαν.
Παρά τη σχετικά μικρή προβολή και υποστήριξη της προσπάθειας, τέτοιες πρωτοβουλίες είναι σωστό να αφυπνίζουν το ομαδικό πνεύμα των ανθρώπων και να διδάσκουν το σεβασμό προς τις συνήθειες διαφορετικών λαών και περιοχών. Είναι χρήσιμο να θυμηθούμε πως από την αρχαιότητα η Αργοναυτική εκστρατεία συμβολίζει την υπέρβαση των ορίων και το πάθος για εξερεύνηση άγνωστων πολιτισμών και πως η ανάγκη επικοινωνίας των ανθρώπων μέσα από ταξίδια παραμένει σήμερα επίκαιρη αλλά και επιτακτική.
Οι κωπηλάτες επέστρεψαν στην βάση τους έχοντας διανύσει συνολικά 650 μίλια μόνο με κουπί


Ιστορικές πληροφορίες: Σύμφωνα με τον μύθο, η Αργοναυτική εκστρατεία ξεκίνησε από τον Παγασητικό κόλπο με σκοπό να φέρει πίσω το χρυσόμαλλο δέρας από την Κολχίδα. Δεν επρόκειτο, βέβαια, για κάποιο δέρμα αξίας, αλλά για ένα κακόγουστο «καψώνι» που ήθελε να κάνει στον Ιάσωνα ο θείος του, βασιλιάς της Ιωλκού. Όταν οι τεχνικοί ετοίμασαν το πλοίο, η θεά Αθηνά προσάρτησε στην πλώρη της Αργούς ένα κομμάτι ξύλο από την Ιερή Βελανιδιά της Δωδώνης, που είχε τη μαγική ικανότητα να προφητεύει το μέλλον. Ο Ιάσωνας, όχι μόνο έφερε εις πέρας την αποστολή, αλλά κατάφερε να υπερνικήσει όλα τα εμπόδια που βρέθηκαν στο δρόμο του (βλ. Συμπληγάδες, Νύμφες κ.τ.λ.).

Extras: Η «Αργώ» εκτός από γυναικείο όνομα είναι και αστερισμός του Νοτίου ημισφαιρίου, ο οποίος πήρε το όνομά του από το περίφημο πλοίο. Ο αστερισμός υποδιαιρείται στους ξεχωριστούς αστέρες Πρύμνη, Ιστία, Πυξίδα και Τροπίδα και είναι ο δεύτερος πιο λαμπερός του ουρανού μετά τον Σείριο!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου