Δευτέρα 6 Αυγούστου 2012

Παρουσίαση των Zubr


Υπεύθυνη για την κατασκευή των Zubr είναι η εταιρεία Almaz Shipbuilding Joint Stock Company με έδρα την Αγία Πετρούπολη. Το σκάφος, που συχνά αναφέρεται στο ΝΑΤΟ με την κωδική ονομασία Pomornik, έχει ως κύρια αποστολή την ταχύτατη μεταφορά προσωπικού και εξοπλισμού, καθώς και την άμεση αποβίβασή τους στην εχθρική ακτή. Παράλληλα, παρέχει κάλυψη στις στρατιωτικές μονάδες που μετέχουν στην επιχείρηση, ενώ τέλος έχει τη δυνατότητα δημιουργίας ενεργών ναρκοπεδίων.

Τα αερόστρωμνα Zubr είναι εξοπλισμένα με συστήματα προστασίας NBC (nuclear, biological, chemical), εξαερισμό, κλιματισμό και θέρμανση, τοποθετημένα στις καμπίνες μεταφοράς προσωπικού. Για την όσο το δυνατόν χαμηλότερη καταπόνηση των στρατιωτών διαθέτουν επίσης συστήματα απομόνωσης ήχου, θερμότητας αλλά και δονήσεων. Μπορούν να μεταφέρουν έως και 130 τόνους φορτίου, δηλαδή 3 μεσαίου μεγέθους άρματα μάχης (π.χ. T-80B ή Leopard του Ελληνικού Στρατού), έως και 8 TΟΜΠ / TOMA (π.χ. M113 ή BMP-1), 10 τροχοφόρα οχήματα μεταφοράς προσωπικού (π.χ. BTR-70) ή 360 πλήρως εξοπλισμένους στρατιώτες. Στον οπλισμό τους περιλαμβάνονται δύο σταθεροποιούμενοι πολλαπλοί εκτοξευτές, τέσσερα φορητά αντιαεροπορικά συστήματα και δύο πυροβόλα AK-630 των 30χιλ. Η μέγιστη ταχύτητα που μπορούν να αναπτύξουν είναι οι 60 κόμβοι, ενώ μπορούν να επιχειρούν σε κατάσταση θάλασσας μέχρι 4, με ταχύτητα 30-40 κόμβους. Με μέγιστο φορτίο το πλοίο είναι ικανό να ανέβει πλαγιές μέχρι 5% κλίση σε μη προετοιμασμένες ακτές και να υπερπηδήσει εμπόδια μέχρι 1,6 μέτρα ύψος.

Καθελκύσεις σκαφών

Θυρεός αερόστρωμνου ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΤο ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ είναι ρωσικής προελεύσεως και σχεδιάσεως σύμφωνα με το πρόγραμμα 12322 με Ser. No 104. Ναυπηγήθηκε το 1993 στο ναυπηγείο της εταιρίας ALMAZ της Αγίας Πετρούπολης και παραδόθηκε στο Ρωσικό Ναυτικό το 1994 με τον αριθμό 717. Πριν την παράδοσή του στην Ελλάδα έγινε πλήρης επισκευή όλων των συστημάτων του σκάφους με κύριες μετασκευές στα συστήματα ψύξεως ελαίου των κυρίων μηχανών, την προσθήκη δύο επιπλέον συστημάτων κλιματισμού και την προσθήκη δύο μετατροπέων ηλεκτρικής ισχύος. Τον Οκτώβριο έως Νοέμβριο του 2000 διεξήχθησαν οι έλεγχοι του σκάφους εν όρμω (harbor trials) και εν πλω (sea trials) στην Αγία Πετρούπολη Ρωσίας. Η επίσημη παραλαβή του πλοίου από το Πολεμικό Ναυτικό και η ύψωση της Ελληνικής Σημαίας έγινε στις 22 Ιανουαρίου 2001 με Κυβερνήτη τον Πλωτάρχη Χ. ΖΗΣΙΜΟΠΟΥΛΟ ΠΝ.
Θυρεός αερόστρωμνου ΙΘΑΚΗΤο ΙΘΑΚΗ είναι ουκρανικής προελεύσεως και σχεδιάσεως. Ναυπηγήθηκε το 1992 στο ναυπηγείο της εταιρίας MORYE στη Φεοδοσία της Ουκρανίας, ενώ το 2000 υπογράφηκε σύμβαση μεταξύ της ελληνικής και της ουκρανικής πλευράς. Η διεξαγωγή των ελέγχων σκάφους εν όρμω (harbor trials) και εν πλω (sea trials) έλαβε χώρα τον Οκτώβριο 2000 έως Ιανουάριο 2001 στη Φεοδοσία και η επίσημη παραλαβή του από το ΠΝ με την ύψωση της ελληνικής σημαίας έγινε στις 2 Μαρτίου 2001.
Θυρεός αερόστρωμνου ΖΑΚΥΝΘΟΣ Tο ΖΑΚΥΝΘΟΣ είναι ρωσικής προελεύσεως και σχεδιάσεως σύμφωνα με το πρόγραμμα 12322 με Ser. No 107. Η ναυπήγησή του ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2000 στο ναυπηγείο της εταιρίας ALMAZ της Αγίας Πετρούπολης και καθελκύστηκε τον Μάιο του 2001. Έπειτα από την περάτωση των δοκιμών εν όρμω και εν πλω (HAT'S και SAT'S) το πλοίο έφτασε στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο του 2001 και η ένταξη του στο ΠΝ καθώς και η ύψωση σημαίας έλαβε χώρα την 5η Οκτωβρίου 2001 στον Όρμο Αμφιάλης.
Θυρεός αερόστρωμνου ΚΕΡΚΥΡΑΤο ΚΕΡΚΥΡΑ είναι ρωσικής προελεύσεως και σχεδιάσεως σύμφωνα με το πρόγραμμα 12322. Η ναυπήγησή του ξεκίνησε το 2003 στο ναυπηγείο της εταιρίας ALMAZ της Αγίας Πετρούπολης και καθελκύστηκε στις 25 Ιουνίου 2004 . Η άφιξη του στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε στις 22 Δεκεμβρίου 2004 και η ύψωση ελληνικής σημαίας πραγματοποιήθηκε στις 4 Ιανουαρίου 2005. Πρόκειται για το το τρίτο πλοίο του ΠΝ που φέρει αυτό το όνομα, καθώς είχε προηγηθεί η Ατμοτελωνίς ΚΕΡΚΥΡΑ την περίοδο 1885-1897 και το Ναρκαλιευτικό ΚΕΡΚΥΡΑ που ήταν στο δυναμικό του ελληνικού στόλου από το 1946 έως το 1973.
http://images.ellinikos-stratos.com/naytiko/zubr-1.jpg

στην προβλήτα ....
http://images.ellinikos-stratos.com/naytiko/l-182-2.jpg
απόβαση .....







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου