Πίνακες με το προσωπικό και την σύνθεση του πολεμικού ναυτικού.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ |
Αξιωματικοί | 3.800 |
Μόνιμοι Υπαξιωματικοί & ΕΠΟΠ | 12.000 |
Στρατεύσιμοι | 3.000 |
ΣΥΝΟΛΟ | 18.800 |
Το σύνολο του ενεργού προσωπικού συμπληρώνεται σε γενική επιστράτευση με εφεδρείες 9.800 ατόμων.
ΣΥΝΘΕΣΗ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ |
Οργάνωση | Αρχηγείο Στόλου |
Διοικήσεις | Φρεγατών, Υποβρυχίων, Ταχέων Σκαφών, Κανονιοφόρων, Ελικοπτέρων Ναυτικού,
Ναρκοπολέμου, Αμφίβιων Δυνάμεων, Υποβρύχιων Καταστροφών, Ναυτικής Εκπαίδευσης, Διοικητικής Μέριμνας, Αιγαίου,
Ιονίου, Βόρειας Ελλάδας |
Φρεγάτες
ΟΝΟΜΑ | ΤΥΠΟΣ | ΝΑΥΠΗΓΗΣΗ |
F452 ΥΔΡΑ | ΜΕΚΟ 200ΗΝ | 1992 |
F453 ΣΠΕΤΣΕΣ | ΜΕΚΟ 200ΗΝ | 1996 |
F454 ΨΑΡΑ | ΜΕΚΟ 200ΗΝ | 1998 |
F455 ΣΑΛΑΜΙΣ | ΜΕΚΟ 200ΗΝ | 1999 |
F450 ΕΛΛΗ | Standard Βatch ΙΙ | 1981 |
F451 ΛΗΜΝΟΣ | Standard Βatch Ι | 1982 |
F459 ΑΔΡΙΑΣ | Standard Βatch Ι | 1979 |
F460 ΑΙΓΑΙΟ | Standard Βatch II | 1980 |
F461 ΝΑΒΑΡΙΝΟΝ | Standard Βatch Ι | 1980 |
F462 ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ | Standard Βatch Ι | 1978 |
F463 ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ | Standard Βatch ΙΙΙ | 1982 |
F464 ΚΑΝΑΡΗΣ | Standard Βatch ΙΙΙ | 1981 |
F465 ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ | Standard Βatch ΙΙΙ | 1981 |
F466 ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ | Standard Βatch ΙΙΙ | 1980 |
Ο αριθμός των φρεγατών στην Μελλοντική Δομή Δυνάμεων 2005 - 2020 ανέρχεται σε 14 μονάδες. Το
ΠΝ θα πρέπει σύντομα να αποφασίσει
την υλοποίηση προγράμματος
ΕΜΖ
για τις ΜΕΚΟ 200ΗΝ, ώστε να επεκτείνει το όριο επιχειρησιακής ζωής τους μέχρι το 2030. Το ύψος
του προγράμματος υπολογίζεται σε 200.000.000 ευρώ και ο χρόνος διάρκειάς του εκτιμάται ότι θα
καλύψει τα έτη 2008-1013.
Έξι από τις φρεγάτες τύπου Standard έχουν ενταχθεί σε πρόγραμμα
ΕΜΖ, δηλαδή οι 4 Βatch Ι και
οι 2 Βatch ΙΙ που μετά την ολοκλήρωσή του (προβλέπεται το 2012) θα συνεχίσουν να αποτελούν τη
"ραχοκοκαλιά" του Στόλου. Η ύψους 381.578.580 ευρώ σύμβαση υπογράφηκε στις 12 Φεβρουαρίου 2003
και το πρόγραμμα έχει επικριθεί όσον αφορά την σκοπιμότητά του, καθώς τα πλοία έχουν περάσει
κατά πολύ το μέσο όριο ζωής τους. Οι υπόλοιπες μη εκσυγχρονισμένες φρεγάτες σταδιακά θα
αποσυρθούν.
Για να επιτευχθεί n προτεινόμενn οροφή των φρεγατών, θα πρέπει να υλοποιnθεί ένα νέο
πρόγραμμα ναυπήγησης φρεγατών αντιαεροπορικής άμυνας (ΑΑ) περιοχής, που σε πρώτη φάση θα αφορά
2 μονάδες. Το κόστος του εκτιμάται σε 900.000.000 ευρώ και αν οι διαδικασίες ξεκινήσουν σύντομα
τότε μέχρι το 2015 και οι δύο φρεγάτες θα έχουν ενταχθεί σε υπηρεσία, επιτρέποντας τον ταχύτερο
παροπλισμό όλων των μη εκσυγχρονισμένων Standard.
Υποβρύχια
ΟΝΟΜΑ | ΤΥΠΟΣ | ΝΑΥΠΗΓΗΣΗ |
S111 ΝΗΡΕΥΣ | Τype 209/1100 | 1970 |
S112 ΤΡΙΤΩΝ | Τype 209/1100 | 1972 |
S113 ΠΡΩΤΕΥΣ | Τype 209/1100 | 1973 |
S116 ΠΟΣΕΙΔΩΝ | Τype 209/1200 | 1979 |
S117 ΑΜΦΙΤΡΙΤΗ | Τype 209/1200 | 1979 |
S118 ΩΚΕΑΝΟΣ | Τype 209/1200 | 1980 |
S119 ΠΟΝΤΟΣ | Τype 209/1200 | 1980 |
S120 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ | Τype 214 | 2005 |
S121 ΠΙΠΙΝΟΣ | Τype 214 | - |
S122 ΜΑΤΡΩΖΟΣ | Τype 214 | - |
S123 ΚΑΤΣΩΝΗΣ | Τype 214 | - |
Η προβλεπόμενn οροφή των υποβρυχίων αυξήθηκε στις 12 μονάδες (Σεπτεμβριος 2008). Τα
4 υποβρύχια τύπου ΓΛΑΥΚΟΣ (Τype 209/1100) υπέστησαν κατά τη δεκαετία 1991-2000 πρόγραμμα
ΕΜΖ στα πλαίσια του
προγράμματος Νeptune Ι. Αν και αρχικά εκτιμήθηκε ότι η επιχειρnσιακή τους ζωή μπορεί να παραταθεί
απρόσκοπτα μέχρι το 2015, τον Ιούνιο του 2011 παροπλίστηκε το ΓΛΑΥΚΟΣ που ήταν και το
το πρώτο παγκοσμίως συμβατικό Υ/Β type 209 (1100).
Από τα υπόλοιπα Υ/Β που είναι σε υπηρεσία, δηλαδή τα τέσσερα τύπου ΠΟΣΕΙΔΩΝ (Τype 209/1200),
τρία από αυτά προγραμματιζόνται να περάσουν από πρόγραμμα
ΕΜΖ (Νeptune ΙΙ) την
περίοδο 2004-2012. Με την ολκλήρωση του εκσυγχρονισμού του πρώτου υποβρυχίου, με μεγάλη
καθυστέρηση, αποφασίστηκε η αντικατάσταση των υπόλοιπων δύο με νέας ναυπήγησης υποβρύχια
Type 209AIP.
Κανονιοφόροι και Περιπολικά
ΟΝΟΜΑ | ΤΥΠΟΣ | ΝΑΥΠΗΓΗΣΗ |
Ρ266 ΜΑΧΗΤΗΣ | ΜΑΧΗΤΗΣ HSY-56A | 2003 |
Ρ267 ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ | ΜΑΧΗΤΗΣ HSY-56A | 2003 |
Ρ268 ΑΗΤΤΗΤΟΣ | ΜΑΧΗΤΗΣ HSY-56A | 2003 |
Ρ269 ΚΡΑΤΑΙΟΣ | ΜΑΧΗΤΗΣ HSY-56A | 2004 |
Ρ57 ΚΑΣΟΣ | ΠΥΡΠΟΛΗΤΗΣ HSY-56 | 1991 |
P61 ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ | ΠΥΡΠΟΛΗΤΗΣ HSY-56 | 1992 |
Ρ18 ΑΡΜΑΤΩΛΟΣ | ΑΡΜΑΤΩΛΟΣ OSPREY-55 | 1991 |
Ρ19 ΝΑΥΜΑΧΟΣ | ΑΡΜΑΤΩΛΟΣ OSPREY-55 | 1990 |
Ρ286 ΑΝΤΩΝΙΟΥ | ΑΝΤΩΝΙΟΥ ESTEREL | 1975 |
Ρ287 ΣΤΑΜΟΥ | ΑΝΤΩΝΙΟΥ ESTEREL | 1975 |
Ρ196 ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ | ΚΥΚΝΟΣ NASTY | 1966 |
Ρ198 ΚΥΚΝΟΣ | ΚΥΚΝΟΣ NASTY | 1967 |
Ρ199 ΠΗΓΑΣΟΣ | ΚΥΚΝΟΣ NASTY | 1967 |
Ρ228 ΤΟΞΟΤΗΣ | ΚΥΚΝΟΣ NASTY | 1967 |
Ρ229 ΤΟΛΜΗ | ΤΟΛΜΗ ASHEVILLE | 1968 |
Ρ230 ΟΡΜΗ | ΤΟΛΜΗ ASHEVILLE | 1969 |
Από τις 18 μονάδες επιφανείες που περιλαμβάνονται στον παραπάνω πίνακα, οι 10 παραδόθηκαν
την δεκαετία του '60 και του '70, κάτι που σημαίνει ότι απαιτείται η έναρξη νέου προγράμματος
ναυπήγησης το οποίο θα περιλαμβάνει τέσσερις τουλάχιστον Κ/Φ τύπου ΜΑΧΗΤΗΣ.
Έτσι, το 2020 το
ΠΝ
θα διαθέτει ένα ομοιογενή στόλο 12 Κ/Φ (8 τύπου ΜΑΧΗΤΗΣ, 2 τύπου OSΡRΕΥ-55 και 2 τύπου OSΡRΕΥ
ΗSΥ-55 ΒΑΤCΗ Ι). Ως προς τα Παράκτια Περιπολικά (Esterel & Nasty), τα οποία είναι
μικρότερης αυτονομίας για επιτήρηση μικρής διάρκειας (μικρότερης από 24 ώρες) και εγγύτερα των
ακτών, ο στόλος την παρούσα στιγμή αποτελείται αποκλειστικά από υπέργηρα πλοία. Η ανανέωση
μπορεί να επιτευχθεί είτε με τη μετάπτωση άλλων πλοίων στο ρόλο αυτό (π.χ., οι ΤΠΚ τύπου S148)
είτε με την πρόκτηση νέων πλοίων.
Ταχέα Περιπολικά
ΟΝΟΜΑ | ΜΟΝΑΔΕΣ | ΝΑΥΠΗΓΗΣΗ |
Ρ-67 ΡΟΥΣΕΝ | Super Vita | 2002 |
P-68 ΔΑΝΙΟΛΟΣ | Super Vita | 2003 |
P-69 ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΔΗΣ | Super Vita | 2004 |
Ρ-70 ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ | Super Vita | - |
Ρ-71 ΡΙΤΣΟΣ | Super Vita | - |
Ρ-72 ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ | Super Vita | - |
Ρ-73 ΒΛΑΧΑΚΟΣ | Super Vita | - |
Ρ-24 ΚΑΒΑΛΟΥΔΗΣ | La Combattante IIIΒ | 1979 |
Ρ-26 ΝΤΕΓΙΑΝΝΗΣ | La Combattante IIIΒ | 1980 |
Ρ-27 ΞΕΝΟΣ | La Combattante IIIΒ | 1981 |
Ρ-28 ΣΙΜΙΤΖΟΠΟΥΛΟΣ | La Combattante IIIΒ | 1980 |
Ρ-29 ΣΤΑΡΑΚΗΣ | La Combattante IIIΒ | 1980 |
Ρ-20 ΛΑΣΚΟΣ | Combattante IIIΑ | 1976 |
Ρ-21 ΜΠΛΕΣΣΑΣ | La Combattante IIIΑ | 1976 |
Ρ-22 ΜΥΚΟΝΙΟΣ | La Combattante IIIΑ | 1977 |
Ρ-23 ΤΡΟΥΠΑΚΗΣ | La Combattante IIIΑ | 1977 |
Ρ-72 ΒΟΤΣΗΣ | Combattante IIA | 1973 |
Ρ-73 ΠΕΖΟΠΟΥΛΟΣ | La Combattante IIA | 1972 |
Ρ-75 ΜΑΡΙΔΑΚΗΣ | La Combattante IIA | 1973 |
Οι τορπιλοπυραυλάκατοι Combattante ΙΙΑ είναι γνωστοί και ως S-148
Ναυπηγούνται συνολικά 7 Super Vita (ασκήθηκαν όλα τα δικαιώματα προαίρεσης της αρχικής
σύμβασης), ενώ οι La Combattante IIIΑ εκσυγχρονίζονται. Ανάλογο πρόγραμμα αναβάθμισης
αναμένεται να εκπονηθεί και για τις La Combattante IIIΒ, ενώ οι S-148 θα αποσυρθούν
σταδιακά. Οι 5 La Combattante IIIΒ μαζί με τις 4 εκσυγχρονισμένες La Combattante IIIΑ και
την ναυπήγηση 7 Super Vita αποτελούν μία αξιόπιστη δύναμη 14 πλοίων μέχρι το 2020.
Με τις παραδόσεις των ΤΠΚ τύπου Sυper Vita, ο στόλος του
ΠΝ θα περιλαμβάνει έναν ισχυρό
πυρήνα σύγχρονων πλοίων, στον οποίο θα πρέπει να προστεθούν και οι τέσσερις ΤΠΚ τύπου ΛΑΣΚΟΣ,
οι οποίες θα εκσυγχρονιστούν και θα διατηρηθούν σε υπηρεσία μέχρι τη λήξη του ορίου ζωής των
κινητήρων των βλημάτων Εxocet ΜΜ38 με τα οποία είναι εξοπλισμένες (πέρα από το 2020). Για τα
πλοία των άλλων δύο τύπων (ΚΑΒΑΛΟΥΔΗΣ και S148), η απουσία κάποιου προγράμματος εκσυγχρονισμού
οδηγεί στον σταδιακό παροπλισμό τους.
Αεροπορία Ναυτικού
ΤΥΠΟΣ | ΜΟΝΑΔΕΣ | ΣΧΟΛΙΑ |
P-3Β Orion TACNAVMOD II | 6 | |
AB-212 ASW Agusta Bell | 8 | |
AB-212 EW | 2 | |
S-70B-6 Aegean Hawk | 8 | |
S-70B Aegean Hawk | 3 | |
SA-319B Allouette III | 2 | (εκπαίδευση) |
Η οροφή των Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας έχει καθοριστεί στις 5 μονάδες και των ελικοπτέρων
στις 14 μονάδες. Τα υπάρχοντα αεροσκάφη, λόγω ηλικίας των συσκευών και των αισθητήρων, δεν μπορούν
να ικανοποιήσουν με επάρκεια τις σύγχρονες επιχειρησιακές απαιτήσεις και το
ΠΝ
εξετάζει διάφορους τρόπους για την ανανέωσή τους. Η κύρια επιλογή είναι η αντικατάστασn με ένα νέο
ΑΦΝΣ και μάλιστα έχει τεθεί ως απαράβατος όρος η
επιλογή πλατφόρμας (αεροσκάφους) που να είναι ήδη σε υπηρεσία στις Ελλnνικές Ένοπλες Δυνάμεις. Υπό εξέταση
βρίσκεται επίσnς και η προμήθεια μεταχειρισμένων αεροσκαφών, αλλά μετά την πώληση των ολλανδικών Ρ-3C στη Γερμανία,
οι πnγές προσφοράς του απαιτούμενου αριθμού αεροσκαφών (έξι) είναι σχεδόν ανύπαρκτες.
Ναυτικά Όπλα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου