Πέμπτη 3 Ιουλίου 2014

Ευκαιρίες «κρύβει» η αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων


nepture_glory_tanker_
Ευκαιρίες εξακολουθεί να «κρύβει» η αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων αν και οι τιμές των πλοίων, ιδιαίτερα των φορτηγών, εμφανίζονται σχετικά αυξημένες.
Είναι ενδεικτικό ότι ελληνική εταιρεία αγόρασε ολοκληρωμένο φορτηγό πλοίο από τα ιαπωνικά ναυπηγεία «Imabari», χωρητικότητας 28.500 τόνων αντί 22,6 εκατομμυρίων δολαρίων και βέβαια δεν είναι το μοναδικό, που εγκαταλείπεται στην διάρκεια της ναυπήγησης.
Πάντως, όπως σημειώνει σε ανάλυσή της η Golden Destiny η αστάθεια των τιμών των εμπορευματικών μεταφορών κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, φαίνεται να μην επηρεάζει τις επενδυτικές κινήσεις των «παικτών» της ναυτιλίας καθώς εξακολουθεί να υπάρχει μια αισιόδοξη προσέγγιση για το χύδην ξηρό φορτίο, παρά την
καθοδική πίεση του Δείκτη Balitc Dry κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 1.000 μονάδων.
Ο Ιούνιος φαίνεται ότι ακολουθεί την πτωτική τάση του προηγούμενου μήνα για δεξαμενόπλοια και φορτηγά πλοία εμπορευματικών μεταφορών, ενώ υπάρχουν και κάποια σημάδια ανάκαμψης με σκεπτικισμό στην αγορά των κοντέϊνερ .
Ωστόσο, οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων φαίνεται να παραμένουν υψηλές αλλά καταγράφοντας πτωτική τάση μετά από την αρνητική πορεία των ναύλων.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις από το Baltic Exchange, που επικαλείται η Golden Destiny, οι τιμές των μεταχειρισμένων για τα φορτηγά πλοία και τα δεξαμενόπλοια κράτησε το αυξημένα επίπεδα του προηγούμενου μήνα.
Ενδεικτικά, αναφέρουμε τα εξής:
Φορτηγά (Bulkers) Εκτιμήσεις για πλοία 5ετίας:
• Capesize (172,000 dwt): $49,18 εκατ. τέλος Μαϊου 2014 (από $40,7εκατ. τέλος Δεκεμβρίου 2013)
• Panamax (74,000 dwt): $26,9 εκατ. τέλος Μαΐου 2014 (από $23,9 εκατ. τέλος Δεκεμβρίου2013)
• Supramax (52,000 dwt): $25,2 εκατ.τέλος Μαΐου 2014 (από $23,7 εκατ. τέλος Δεκεμβρίου 2013)
Δεξαμενόπλοια (Tankers) ) Εκτιμήσεις για πλοία 5ετίας:
• VLCC (305,000 dwt): $73,06 εκατ. Τέλος Μαΐου 2014 (από $58,8 εκατ. τέλος Δεκεμ. 2013)
• Aframax (105,000 dwt): $37,4 εκατ. Τέλος Μαΐου 2014 (από $28,9 εκατ. τέλος Δεκεμ. 2013)
• MR (45,000 dwt): $26,5 εκατ. τέλος Μαΐου 2014 (από $28,2 εκατ. τέλος Δεκεμ. 2013)
Σε αυτό το τοπίο οι ναυτιλιακές εταιρείες συνεχίζουν τις επενδύσεις στην αγορά των μεταχειρισμένων και των νέων παραγγελιών αλλά με αλλά με μικρότερη όρεξη για νέες παραγγελίες συγκριτικά με τα επίπεδα ρεκόρ της δραστηριότητας τους προηγούμενους μήνες.
Συνολικά, οι επενδύσεις στην αγορά μεταχειρισμένων τον Μάιο του 2014 έκλεισε με μια ανοδική τάση από τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν τον Απρίλιο και ακόμη υψηλότερα από τα επίπεδα του 2012.
Κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2014, ο μέσος αριθμός των εβδομαδιαίων αγοραπωλησιών στην αγορά από δεύτερο χέρι ανήλθε σε 33 πλοία, αυξημένος κατά 27% σε σύγκριση με τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2013 και κατά 57% από το 2012.
Ωστόσο, η πτωτική τάση των ναύλων έχει περιορίσει την όρεξη των επενδυτών από το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2014.
Έτσι, ενώ τον Μάρτιος του 2014, ο μέσος αριθμός των αγοραπωλησιών μεταχειρισμένων πλοίων ανά εβδομάδα εκτιμάται ότι ήταν 37 σκάφη κατά την διάρκεια του Μαΐου περιορίστηκε σε 29 αγοραπωλησίες πλοίων.
Τις τελευταίες εβδομάδες σε ελληνικά χέρια πέρασαν τα εξής πλοία:
Φορτηγά- χύδην (bulk carrier)
• Σημαία Παναμά « BUMBI», χωρητικότητας 29.870 τόνων, κατασκευής 2004, στην Ιαπωνία. Πωλήθηκε από Ιάπωνες αντί 13 εκατομμυρίων δολαρίων.
• Σημαία Παναμά «BLUE MANASLU», χωρητικότητας 179,276 DWT BLT, κατασκευής 2011, στην Κορέα. Πωλήθηκε από εταιρεία της Νότιας Κορέας αντί 51 εκατομμυρίων δολαρίων με συμφωνία παράδοσης τον Δεκέμβριο του 2014.
• Σημαία Λιβερίας «CROWN MINA», χωρητικότητας 58.018 τόνων, κατασκευής 2012, στην Κίνα. Και
Σημαία Λιβερίας CROWN ALEXANDRA 57.981 τόνων, κατασκευής 2012, στην Κίνα.
Τα δύο πλοία πωλήθηκαν en block αντί άγνωστης τιμής από γαλλοκινέζικη εταιρεία. Να σημειωθεί στην τιμή του «CROWN MINA», που είχε βγει από καιρό για πώληση, περιλαμβάνεται χρονοναύλωση με 11.600 δολάρια την ημέρα, λιγότερο κατά 5% από το πρώτο έτος.
• Το IMABARI RESALE, χωρητικότητας 28,500 τόνων, κατασκευής 2014, που πωλήθηκε από το ναυπηγείο Imabari της Ιαπωνίας αντί 22,6 εκατομμυρίων δολαρίων.
Δεξαμενόπλοια
• Το με σημαία Χονγκ Κόνγκ Crude oil tanker (δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου) «SEATRANSPORT», χωρητικότητας 106.638 τόνων, κατασκευής 2002, στην Ιαπωνία. Πωλήθηκε αντί 18 εκατομμυρίων δολαρίων από εταιρεία με έδρα τον Καναδά.
• Το με σημαία Παναμά Crude oil tanker «NEPTUNE GLORY», χωρητικότητας 299.127 τόνων, κατασκευής 1998, στο Κορέα. Πωλήθηκε αντί 23,5 εκατομμυρίων δολαρίων από Γερμανική εταιρεία.
Δημοσιεύματα του διεθνούς ναυτιλιακού τύπου αναφέρουν ως αγοραστή του πλοίου, την εταιρεία του κ. Αδαμ Πολέμη. Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα η τιμή πώλησης ήταν στα 20,3 εκατομμύρια δολάρια, τα οποία αντιστοιχούσαν και στην τιμή για να δοθεί προς διάλυση (scrap).
Η εταιρεία New Shipping του κ. Αδαμ Πολέμη αγόρασε πρόσφατα και δύο μεγάλα δεξαμενόπλοια, μέχρι τότε ιαπωνικών συμφερόντων, το» Ryuho Maru», χωρητικότητας 281.000 τόνων, προς 21,1 εκατομ. δολάρια και το αδελφό του Kou-Ei (και τα δύο κατασκευής 1999) αντί 21,2 εκατομμύρια δολάρια.
• Το με σημαία Νήσων Μάρσαλ oil tanker NEDIMAR, χωρητικότητας 46,799 τόνων, κατασκευής 1996, στην Κορέα. Πωλήθηκε αντί 8,5 εκατομμυρίων δολαρίων.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου