Τρίτη 1 Ιουλίου 2014

Θα «ανατινάξουν» το βουνό 45 μαχητικά


tha-anatinaksoyn-to-boyno-sthn-kranea-45-maxhtikaΑπό τα μαχητικά όλων των τύπων που διαθέτει η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία θα γεμίσει ο ουρανός στην Κρανέα πάνω από το Πεδίο Βολής, την Πέμπτη το πρωί.
Φορτωμένα με πυρομαχικά , F-16, Μirage , F-4 και Α-7 θα κληθούν να εξουδετερώσουν προκαθορισμένους στόχους αλλά και να διεξάγουν αερομαχίες στα πλαίσια της ετήσιας άσκησης «ΚΑΜΠΕΡΟΣ». Τα σαράντα πέντε αεροσκάφη που θα συμμετάσχουν , εκτός από το πλήξουν στόχους, θα πρέπει να παρέχουν προστασία σε φίλιες δυνάμεις και να δημιουργήσουν μία «ομπρέλα» προστασίας γι αυτές. Την εμφάνισή τους θα κάνουν και ελικόπτερα της Αεροπορίας Στρατού τα οποία θα έχουν σημαντικό ρόλο και αποστολή.
Σκοπός της άσκησης, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΓΕΑ, είναι εκτός από την επιχειρησιακή εκπαίδευση του προσωπικού είναι και ο έλεγχος της λειτουργικότητας και αποτελεσματικότητας των οπλικών συστημάτων και όπλων που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία. Θα χρησιμοποιηθούν, μεταξύ άλλων, κατευθυνόμενα βλήματα και «έξυπνες βόμβες». Ομάδες ειδικών αποστολών από το έδαφος θα αναλάβουν την κατάδειξη στόχων με συστήματα λέϊζερ, ενώ πρωταγωνιστικό ρόλο αναμένεται να έχουν και τα Ιπτάμενα ραντάρ που διαθέτει η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία. Έχει προγραμματισθεί να εκτελεστούν σύνθετες αεροπορικές αποστολές από το σύνολο των Πολεμικών Μοιρών.
Στο Πεδίο Βολής στην Κρανέα αναμένεται να παραβρεθούν, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας , η ανώτατη στρατιωτική ηγεσία του Πενταγώνου και οι επίτιμοι αρχηγοί της Πολεμικής Αεροπορίας.

Ποιος ήταν ο Καμπέρος

Την ονομασία της η άσκηση την πήρε από το Δημήτριο Καμπέρο (1883-1942) που υπήρξε από τους πρωτοπόρους της Πολεμικής Αεροπορίας στην Ελλάδα. Ξεκίνησε ως αξιωματικός του πυροβολικού αλλά το 1911 εξέφρασε την επιθυμία να τον στείλει ο Στρατός στη Γαλλία για να γίνει πιλότος.
Στις 13 Μαϊου 1912 πραγματοποίησε την πρώτη πτήση με στρατιωτικό αεροπλάνο στην Ελλάδα, ενώ τον Ιούνιο του ίδιου έτους αφού τροποποίησε το αεροσκάφος του σε υδροπλάνο, έσπασε το τότε παγκόσμιο όριο ταχύτητας των 110 χιλιομέτρων την ώρα. Στις 11 Οκτωβρίου 1912 εκτέλεσε την πρώτη του αναγνωριστική αποστολή κατά την έναρξη του Α' Βαλκανικού Πολέμου.
Μετά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο υπηρέτησε ως εκπαιδευτής νέων αεροπόρων και στη συνέχεια διατέλεσε διοικητής της Σχολής Ικάρων. Το 1942 πέθανε από κακουχίες και ασιτία την περίοδο της Κατοχής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου