Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου 2013

KIBRIS açıklarında, Deniz Kuvvetleri’ne ait bir denizaltı, kuru yük gemisiyle çarpıştı. TCG Yıldıray adlı denizaltının navigasyon kabiliyetini yitirdiği bildirildi

Απίστευτο : Oι Τούρκοι τα “ κατάφεραν και τράκαραν” Υποβρύχιο με φορτηγό πλοίο !

Αυτά σίγουρα μόνο από τους Τούρκους μπορούσαμε να τα ακούσουμε και να τα δούμε.
Έτσι μετά το θανατηφόρο δυστύχημα με το ρυμουλκό του τουρκικού στόλου στην Σμύρνη, στις 23/12 με 10 νεκρούς, ένα καινούργιο κυριολεκτικά… τροχαίο ατύχημα με πρωταγωνιστή ένα τουρκικό πολεμικό υποβρύχιο, έρχεται να τριτώσει το κακό μετά και το δυστύχημα της πτώσης του τουρκικού ελικοπτέρου στις 17 Δεκεμβρίου που στοίχησε την ζωή σε 4 Τούρκους πιλότους.
Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης*
Τουρκικό δημοσίευμα (11)Σύμφωνα με αποκαλυπτικό δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας, Taraf, στις 24/12 ένα τουρκικό υποβρύχιο του τουρκικού πολεμικού ναυτικού… συγκρούστηκε με ένα φορτηγό πλοίο αυτή τη φορά χωρίς θύματα. Τα πρωτοφανές αυτό ατύχημα έγινε ανοιχτά της κατεχόμενης Κύπρου και στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ Κύπρου και του τουρκικού λιμανιού της Μερσίνας.
Όπως αναφέρουν οι δημοσιογραφικές πληροφορίες, το τουρκικό υποβρύχιο ενώ αναδύονταν στην επιφάνεια έχασε τον έλεγχο του με αποτέλεσμα να βρεθεί στην πορεία του τουρκικού φορτηγού πλοίου και να συγκρουστεί μαζί του  ευτυχώς χωρίς να σκοτωθεί κάποιος από το πλήρωμα του υποβρυχίου.
Στη συνέχεια έσπευσαν αμέσως στην περιοχή ρυμουλκά από το λιμάνι της Μερσίνας και οδήγησαν το τουρκικό υποβρύχιο στο τουρκικό λιμάνι για να ερευνηθούν τα αίτια της σύγκρουσης και να εξεταστούν οι ζημιές που υπέστη το υποβρύχιο.
Όπως ανακοινώθηκε από το τουρκικό Επιτελείο Ναυτικού, το τουρκικό υποβρύχιο είναι παλαιότερης κατασκευής και το πλήρωμα του αποτελείται από 9 αξιωματικούς, 25 υπαξιωματικούς και δυο ειδικούς ερευνητές. Τα ακριβή αίτια της σύγκρουσης του με το τουρκικό φορτηγό δεν έχουν γίνει επίσημα γνωστά από το τουρκικό Επιτελείο Ναυτικού, ενώ ευθύνες αποδίδονται και στο τηλεσκόπιο του υποβρυχίου που δεν λειτούργησε σωστά ούτως ώστε να γίνει αντιληπτό το φορτηγό που έρχονταν κατά πάνω του. Το όνομα του φορτηγού πλοίου όπως έγινε γνωστό, είναι Paşabahçe και μετέφερε εμπορεύματα προς το λιμάνι της Μερσίνας.
Το εντυπωσιακό είναι, όπως αποκαλύπτει η τουρκική εφημερίδα, ότι παρόμοιο ατύχημα απώλειας έλεγχου έγινε και το 2010 και μάλιστα στην γνωστή τουρκική φρεγάτα, Gökçeada, που είχε πάει  για την αντιμετώπιση πειρατών στον κόλπο  του Άντεν. Εκεί αναγκάστηκε λόγω βλάβης του συστήματος έλεγχου να καλέσει ειδικό ρυμουλκό που  την οδήγησε πίσω στην Τουρκία. Το ατύχημα αυτό το τουρκικό Επιτελείο Ναυτικού θέλησε να το αποκρύψει από τα τουρκικά ΜΜΕ αλλά η τουρκική εφημερίδα το είχε αποκαλύψει προκαλώντας μεγάλη αίσθηση.
Όλα αυτά αν μη τι άλλο μας θυμίζουν το περίφημο και… ιστορικό  «Μάλτα γιοκ». Είναι η γνωστή ιστορία που αναφέρει ότι όταν Σουλτάνος είχε διατάξει τον Τούρκο αρχιναύαρχο να πάει και να καταλάβει την Μάλτα τότε συνέβη το εξής τραγελαφικό γεγονός :  Όταν Τούρκος κυβερνήτης βρέθηκε στην ανάγκη να χαράξει την πορεία του πλοίου για την Μάλτα πήγε στη καμπίνα του με τους χάρτες, όπου πριν από λίγο ο καμαρότος τού είχε σερβίρει τον καφέ. Την ώρα όμως που έπινε τον καφέ του μετακινήθηκε το φλιτζάνι πάνω στον χάρτη και κάλυψε το σημείο όπου βρίσκεται η Μάλτα. Μάταια λοιπόν έψαχνε στη συνέχεια ο κυβερνήτης να εντοπίσει το νησί και τελικά απελπισμένος αφού δεν έβρισκε τον προορισμό του έστειλε μήνυμα στην Τουρκία, λέγοντας… «Μάλτα γιοκ».
*Ο Νίκος  Χειλαδάκης  είναι  δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
 Βετεράνος : To δημοσίευμα της Taraf

Denizaltı gemiye çarptı – GÖKHAN ERKUŞ – 25.12.2013
Denizaltı gemiye çarptı
KIBRIS açıklarında, Deniz Kuvvetleri’ne ait bir denizaltı, kuru yük gemisiyle çarpıştı. TCG Yıldıray adlı denizaltının navigasyon kabiliyetini yitirdiği bildirildi Share/Save/Bookmark Yazı boyutunu küçült Yazı boyutunu büyült

İzmir’de yaşanan römorkör faciasının yankıları sürerken, bir kötü haber de Akdeniz’den geldi. Kıbrıs açıklarında, Türk Deniz Kuvvetleri’ne ait bir denizaltının kuru yük gemisiyle çarpıştığı öğrenildi. Kıbrıs ile Mersin arasında meydana gelen deniz kazasında TCG Yıldıray ile kuru yük gemisi çarpıştı. Temas sonucu denizaltının navigasyon kabiliyetini yitirdiği öğrenilirken, herhangi bir can kaybının yaşanmadığı dile getirildi. İlk Türk denizaltısı olan TCG Yıldıray, önce acil olarak Mersin limanından gönderilen römorkör ile limana çekildi. Liman yetkilileri konu hakkında ayrıntılı bilgi vermekten kaçındı. Kurtarılan denizaltının Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’na ait bir römorkör ile onarım için Gölcük Tershane Komutanlığı’na götürüleceği ifade edildi. Genelkurmay Başkanlığı’ndan olay ile ilgili bir açıklama yapılmadı. 1979 yılında denize indirilen TCG Yıldıray (S-350), Gölcük Tershanesi’nde üretildi ve Türkiye’de üretilen ilk denizaltı unvanını aldı. Ay sınıfı olan TCG Yıldıray’da 9 subay, 25 astsubay, 2 uzman erbaş görev alıyor. Denizaltının hangi nedenle su yüzüne çıktığı öğrenilemedi. Denizaltılar su yüzüne çıkmadan önce periskop derinliği olan 14 metreye çıkarak, 360 derecelik görsel temas kuruyor. 70’li yıllarda da bir denizaltı su yüzüne çıkarken Paşabahçe vapuruna çarpmıştı. Ay sınıfı denizaltıların tek bölümden oluşması ve su aldığında kapatılacak bölümlerinin bulunmaması, TCG Yıldıray’ın 2.5 cm. çelikten oluşan dış yüzeyinden ziyade pervanenin bulunduğu arka bölümünden hasar aldığı düşüncesini doğuruyor. 2010 yılının Ekim ayında da benzer bir kaza yaşanmış, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’nın korsanlarla mücadele için Kenya’ya gönderdiği TCG Gökçeada Firkateyni, karaya oturunca görevini yarıda bırakarak Türkiye’ye dönmek zorunda kalmıştı. Korsanlarla mücadele kapsamında sancak gemisi olarak Aden Körfezi’ne gönderilen Gökçeada Firkateyni de hareket kabiliyetini yitirdiği için römorkörlerle çekilerek Türkiye’ye getirilmişti. TSK olayı gizlemek isterken, kaza Taraf “ın “Okyanus’ta karaya oturdu” başlıklı haberiyle ortaya çıkmıştı.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου