Κυριακή 14 Ιουλίου 2013

E2/92 το ελληνικό σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου αεροσκαφών

Σύστημα Ε2-92: "Έτσι υπονομεύουν την ελληνική αμυντική βιομηχανία"απο το 2000

- Πηγή: Ksipnistere
 
Προβληματισμό όσον αφορά την ποιότητα της ενημέρωσης που έλαβε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Αμύνης Γ. Ραγκούσης από τις αρμόδιες υπηρεσίες προκαλεί η απάντησή του στην ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του ΛΑΟΣ Πολατίδης αναφορικά με το ελληνικό σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου αεροσκαφών Ε2-92.
Ο ΑΝΥΕΘΑ στην απάντηση που έδωσε περιέλαβε πολλές αλήθειες, αλλά και πολλές ανακρίβειες, οι οποίες
θέτουν σοβαρά ερωτηματικά ως προς το.....
κατά
πόσο οι αρμόδιοι που έγραψαν την απάντηση του Γ. Ραγκούση, γνωρίζουν το σύστημα Ε2-92 και την χρησιμότητα του.

Πιο αναλυτικά ο Γ. Ραγκούσης αναφέρει στην απάντηση του στην Βουλή, ότι το σύστημα Ε2-92 απέδωσε ικανοποιητικά στις δοκιμές του επί των αεροσκαφών Α-7 το 2003, αλλά η πρόταση της ΕΑΒ να κατασκευαστούν 40 κομμάτια για να τοποθετηθούν στα Α-7 δεν προχώρησε, επειδή τα αεροσκάφη αυτά επρόκειτο να αποσυρθούν.

Στο σημείο αυτό ο ΑΝΥΕΘΑ έχει δίκιο, αλλά ξεχνά να αναφέρει ότι ενώ τα Α-7 Η αποσύρθηκαν το 2008, τα 40 Α-7 Ε υπηρετούν ακόμα επτά χρόνια μετά την πρόταση της ΕΑΒ. Ο Γ. Ραγκούσης αναφέρει στην απάντηση του ότι το Ε2-92 θεωρείται τεχνολογικά ξεπερασμένο και ότι μπορεί να είναι αποτελεσματικό μόνο κατά των F-16. Στο σημείο αυτό φαίνεται πως πέφτει για άλλη μία φορά θύμα των πληροφοριών που του παρείχαν οι υφιστάμενοι του και αυτό διότι το σύστημα δεν θεωρείται ξεπερασμένο τεχνολογικά αφού πριν από μερικά χρόνια (2005) δοκιμάστηκε με απόλυτη επιτυχία εναντίον αεροσκαφών F-16 Block 50 της ΠΑ με 72 αεροσκάφη του ιδίου τύπου να υπηρετούν και στην τουρκική Αεροπορία.

Όσον αφορά το επιχείρημα ότι το Ε2-92 είναι αποτελεσματικό μόνο κατά των F-16 και επομένως υπάρχει ζήτημα ως προς την προστασία που παρέχει το σύστημα στο αεροσκάφος φορέα έναντι άλλων τύπων αεροσκαφών, θα υπενθυμίσουμε στον Γ.Ραγκούση ότι ο κορμός της τουρκικής Αεροπορίας, 209 αεροσκάφη, αποτελείται από τέσσερις εκδόσεις του συγκεκριμένου μαχητικού (F-16) με πιο πρόσφατη την έκδοση F-16 Block 50Adv.

Από την άλλη πλευρά τα 49 F-4E 2020 Terminator που διαθέτει η τουρκική Αεροπορία είναι διαμορφωμένα για αποστολές κρούσης και ο μόνος οπλισμός αυτοάμυνας που φέρουν είναι οι πύραυλοι μικρής εμβέλειας AIM-9 Sidewider.

Επομένως όπως φαίνεται η μόνη και κύρια απειλή για την ΠΑ είναι τα 209+2 F-16 των τεσσάρων διαφορετικών εκδόσεων Block 30/40/50/50+ με το Ε2-92 να μπορεί να αντιμετωπίσει με βεβαιότητα τις τρείς πρώτες εκδόσεις του τύπου αυτού, αφού τα 30 αεροσκάφη της τελευταίας έκδοσης, Block 50Adv είναι ακόμα υπό παράδοση.

Άρα για ποια αναποτελεσματικότητα του ελληνικού συστήματος μπορούμε να μιλήσουμε όταν το Ε2-92 μπορεί εξ αρχής να αντιμετωπίσει με επιτυχία την κύρια απειλή της ΠΑ, δηλαδή τα τουρκικά F-16.

Δηλαδή και επειδή το ελληνικό σύστημα δεν μπορεί να παρεμβάλει μόνο το ραντάρ του 19% των αεροσκαφών της τουρκικής Αεροπορίας τα οποία μπορούν να εκτελέσουν μόνο αποστολές κρούσης και που σύντομα πρόκειται να αποσυρθούν λόγω ηλικίας

Ερώτηση στη Βουλή για το ελληνικής σχεδίασης σύστημα αυτοπροστασίας αεροσκαφών

Ενδιαφέροντα στοιχεία ήρθαν στο φως της δημοσιότητας για το ελληνικής ανάπτυξης και κατασκευής σύστημα αυτοπροστασίας κατά τη διάρκεια του κοινοβουλευτικού ελέγχου. Συγκεκριμένα, ο ΑΝΥΕΘΑ Γ. Ραγκούσης κατά την απάντησή του στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηλ. Πολατίδη με θέμα το «Ελληνικού Σχεδιασμού Πρωτοποριακό Αμυντικό Σύστημα για Αεροσκάφη» αναφέρθηκε σε λεπτομέρειες για το εργαστηριακό πρωτότυπο του συστήματος Ε2-92. “Αυτό το σύστημα πράγματι αναπτύχθηκε από προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας και στη συνέχεια ανατέθηκε στην ΕΑΒ, η παραγωγή δύο βιομηχανικών πρωτοτύπων μέσω της σύμβασης 006 του 1999. Τα βιομηχανικά πρωτότυπα κατασκευάστηκαν και εγκαταστάθηκαν σε δύο αεροσκάφη Α-7. Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, πραγματοποιήθηκαν πτητικές δοκιμές, το έτος 2003, εναντίον αεροσκαφών F-16. Δοκιμές στις οποίες η επιτροπή έκρινε ότι τα αποτελέσματα ήταν όντως ικανοποιητικά. Η ΕΑΒ στη συνέχεια υπέβαλε πρόταση προσφοράς στην Πολεμική Αεροπορία που αφορούσε στην παραγωγή 40 υπαρκτών συστημάτων Ε2-92, για τοποθέτηση στα αεροσκάφη Α-7. Πάντοτε στο ίδιο πλαίσιο και με τα ίδια χαρακτηριστικά με τα βιομηχανικά πρωτότυπα. Στη συνέχεια, ωστόσο, η Πολεμική Αεροπορία λαμβάνοντας υπόψη το απαιτούμενο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της πρότασης της ΕΑΒ, σε συνδυασμό με την επικείμενη τότε απόσυρση των αεροσκαφών Α7, έκρινε ότι δεν υφίσταται επιχειρησιακή απαίτηση αποδοχής της εν λόγω πρότασης. Τον Δεκέμβριο του 2007, η ΕΑΒ, υπέβαλε εκ νέου πρόταση στην Πολεμική Αεροπορία, η οποία αφορούσε στην εγκατάσταση του Ε2-92 στα αεροσκάφη F-4. Στα αεροσκάφη F-4 με πρωτοβουλίες προσωπικού της Πολεμικής Αεροπορίας, το υπογραμμίζω αυτό, έχουν ήδη αναπτυχθεί άλλα συστήματα και βελτιωμένες τεχνικές  λειτουργίες των υφιστάμενων συστημάτων τους, τα οποία επιτυγχάνουν με αποτελεσματικό τρόπο την προστασία των αεροσκαφών F-4 εναντίον σύγχρονων απειλών. Κατά συνέπεια, η Πολεμική Αεροπορία έκρινε ότι δεν υφίσταται επιχειρησιακή  απαίτηση αντικατάστασης του υφιστάμενου συστήματος από το Ε2-92.
Πέραν των προαναφερθέντων, και ολοκληρώνω την απάντησή μου, επισημαίνεται ότι στο πλαίσιο της δύσκολης δημοσιονομικής συγκυρίας της χώρας και με δεδομένο ότι  το προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας κατάφερε με ελάχιστο κόστος να πετύχει ικανοποιητική προστασία των F-4, με τα υπάρχοντα συστήματα, δεν κρίνεται σκόπιμη η επένδυση, εκ μέρους της Πολεμικής Αεροπορίας και του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, στην αντικατάσταση του υφιστάμενου συστήματος από το Ε2-92. Τέλος, θέλω να επισημάνω δύο ακόμη πράγματα. Πρώτον, ότι δεν είναι δυνατή η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του Ε2-92 επί του αεροσκάφους F-4, δεδομένου ότι δεν έχει εγκατασταθεί  στον εν λόγω τύπο αεροσκαφών και συνεπώς η λειτουργία του δεν έχει ελεγχθεί σε πτητικές δοκιμές. Δεύτερον, ότι οι τεχνικές προδιαγραφές του Ε2-92, θεωρούνται πλέον παλαιάς τεχνολογίας, ενώ αυτός είναι προσανατολισμένος να λειτουργεί μόνο εναντίον του αεροσκάφους F-16. Και, συνεπώς, δεν παρέχει προστασία εναντίον άλλου τύπου απειλών.”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου