Από την πλευρά της η Αντιδήμαρχος Διοίκησης, Καθαριότητας και Ανακύκλωσης, Πολιτικής Προστασίας και ΚΕΠ κ. Νατάσα Οικονόμου σημείωσε πως τα κονδύλια που πρέπει να διατεθούν από το κράτος, είναι βασική προϋπόθεση για την αντιμετώπιση των αναγκών, ειδικά στη σημερινή δυσμενή οικονομικά συγκυρία, αλλά η καθυστέρηση απόδοσής τους δε σημαίνει ότι δεν θα πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να αναλάβουν τις ευθύνες τους.
Σύμφωνα με την αρμόδια Αντιδήμαρχο, η συνεδρίαση του Συντονιστικού Τοπικού Οργάνου, πέρα από μια θεσμική υποχρέωση, είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς βοηθά στο να αποκρυσταλλωθεί ο βαθμός και ο τρόπος συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων με στόχο, αφενός την καλύτερη προετοιμασία στον τομέα της πρόληψης, αφετέρου την αποτελεσματική αντιμετώπιση και τον περιορισμό των συνεπειών από τυχόν έκτακτο γεγονός.
Η κ. Οικονόμου αναφέρθηκε στην επικαιροποίηση των δύο μνημονίων που αφορούν στις ενέργειες, τις δράσεις και την κατάσταση ετοιμότητας του Δήμου για την αντιμετώπιση κινδύνων από πυρκαγιές και σεισμούς την τρέχουσα χρονιά, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, και όλοι οι συμμετέχοντες κατέθεσαν τις απόψεις και τις παρατηρήσεις τους για τα μέτρα που εγκαίρως πρέπει να ληφθούν για την αντιμετώπιση των κινδύνων. Τα δύο μνημόνια θα σταλούν σε όλες τις Δημοτικές Ενότητες του Δήμου Βόλου και, όπως ανακοίνωσε η κ.Οικονόμου, θα ακολουθήσουν επισκέψεις ανά Δημοτική Ενότητα, για να εξεταστούν επιτόπου μια - μια οι ενέργειες που πρέπει γίνουν σε κάθε περιοχή, για να υπάρξει η όσο το δυνατόν καλύτερη προετοιμασία.
Αναφερόμενη στις ενέργειες που ήδη έχουν γίνει, από την αρχή της χρονιάς, η κ.Οικονόμου ενημέρωσε τους συμμετέχοντες στη σύσκεψη ότι με ευθύνη το Γραφείου Πολιτικής Προστασίας της Διεύθυνσης Καθαριότητας έχουν γίνει δράσεις καθαρισμού περιαστικών δασών, οικοπέδων και συνεχίζονται, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η καταγραφή των μέσων και υποδομών ανά Δημοτική Ενότητα, ο εντοπισμός τυχόν προβλημάτων, όπως και καταγραφή των οικοπέδων που αποτελούν εστίες κινδύνου για πυρκαγιά, προκειμένου να σταλεί έγγραφο στους ιδιοκτήτες για τον καθαρισμό τους, με την προειδοποίηση ότι σε διαφορετική περίπτωση είναι υποχρεωμένη να επέμβει η Υπηρεσία. Επίσης, σχετικά με τους σεισμούς, αναφέρθηκε στο θέμα των αναγκαίων ελέγχων στα κτίρια, στην ήδη διενεργηθείσα καταγραφή των χώρων καταυλισμού και εναπόθεσης μπαζών, κτιρίων μετεγκατάστασης, στην ανάγκη σωστής οργάνωσης της διαδικασίας μετακίνησης πολιτών, σε περίπτωση ανάγκης, ενώ επισημάνθηκε η αναγκαιότητα να διοργανωθεί μία άσκηση ετοιμότητας με την καθοδήγηση της Πυροσβεστικής.
Όσον αφορά το θέμα του προσωπικού, η κ.Οικονόμου σημείωσε ότι εξετάζεται η δυνατότητα προσλήψεων με δίμηνες συμβάσεις, ενώ υπογράμμισε, τέλος, την άψογη συνεργασία του Δήμου με την Πυροσβεστική Υπηρεσία και τις εθελοντικές οργανώσεις της περιοχής, οι οποίες έχουν καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση έκτακτων φαινομένων. Εξάλλου, έχει προγραμματιστεί για αύριο σύσκεψη, με τη συμμετοχή εκπροσώπων της Πυροσβεστικής και των εθελοντικών οργανώσεων, για το σχεδιασμό προγράμματος επιφυλακής, τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.
(Δ.Τ.)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου