Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

Φρένο» (και) στη νέα δομή του Στρατού

«
Όσο διαρκεί η διαπραγμάτευση για το χρέος, κανένα μέλος του ΚΥΣΕΑ δεν είναι πρόθυμο να ασχοληθεί με τα προβλήματα, παρότι η προετοιμασία προχωράει
Οι εισηγήσεις για το Δ' ΣΣ που έχει την ευθύνη του Έβρου

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα ο Στρατός είναι η πολυδιάσπαση στρατοπέδων και μονάδων, που έχει ως αποτέλεσμα τις ελλιπείς στελεχώσεις. Είναι γεγονός ότι... έπειτα από μία δεκαετία ουσιαστικής στασιμότητας, τα τελευταία δύο χρόνια έχουν γίνει κάποιες κινήσει περιορισμού με κλείσιμο περιττών στρατοπέδων. Ήταν, όμως, αυτό αρκετό για να καταδειχθεί και πάλι η ρίζα του κακού:
Οι παρεμβάσεις τοπικών και πολιτικών παραγόντων που ασκούν όση πίεση μπορούν στα κόμματα, ώστε στην περιφέρειά τους να μην κλείσει τίποτε.

Ακόμη και σήμερα, σχεδόν τέσσερις μήνες αφότου εξελέγη η νέα κυβέρνηση, στον συγκεκριμένο τομέα επικρατεί στασιμότητα. Και γι’ αυτό δεν ευθύνεται το υπουργείο Εθνικής Αμύνης ούτε ο υφυπουργός (απόστρατος αξιωματικός των Τεθωρακισμένων) Νίκος Τόσκας. Η αναδιοργάνωση των Ενόπλων Δυνάμεων δεν είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του υπουργείου. Απαιτείται έγκριση του ΚΥΣΕΑ. Και όσο διαρκεί η διαπραγμάτευση για το ελληνικό χρέος, κανένα μέλος του ΚΥΣΕΑ δεν είναι πρόθυμο να ασχοληθεί με τα προβλήματα της άμυνας. Όμως στο υπουργείο η προετοιμασία γίνεται με σταθερό ρυθμό. Στόχος είναι να υπάρξει μια εισήγηση που θα κατατεθεί στη γραμματεία του ΚΥΣΕΑ την αμέσως επόμενη ημέρα από την απαλλαγή του κράτους από τον βραχνά των χρηματοδοτήσεων. Παραλλήλως, ανεξαρτήτως της θεσμικής ενημέρωσης της Επιτροπής Εξωτερικών και Αμύνης της Βουλής, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ έχει την πρόθεση να ενημερώσει σε βάθος τους εκπροσώπους των κομμάτων, ώστε να επιδιωχθεί μια διακομματική συναίνεση. Με αυτήν την τελευταία ενέργεια θα επιδιωχθεί η συνεργασία των ηγεσιών των κομμάτων, προκειμένου να περιοριστούν κατά το δυνατόν οι τοπικιστικές αντιδράσεις βουλευτών.

Οι Mεραρχίες

Διάφορες εισηγήσεις έχουν κατατεθεί σχετικά με τη δομή του Δ’ Σώματος Στρατού που έχει την ευθύνη των συνόρων στον Έβρο. Έχει προταθεί ακόμη και η κατάργηση ενός ενδιάμεσου κλιμακίου διοικήσεως, δηλαδή των μεραρχιών, ώστε ο σωματάρχης να διοικεί απευθείας τις ταξιαρχίες. Ο αντίλογος είναι ότι μια τέτοια δομή εξυπηρετεί μάλλον μιαν επιθετική διάταξη, την οποία δεν θέλει να έχει ο Στρατός μας. Τόσο διότι, σύμφωνα με την εγκεκριμένη Πολιτική Εθνικής Αμύνης, το δόγμα επιχειρήσεων είναι «αμυντικό - αποτρεπτικό» όσο και για τον πρακτικό λόγο ότι η αριθμητική υπεροχή του αντιπάλου είναι τέτοια που δεν αφήνει περιθώρια για σκέψεις επιθέσεων, παρά μόνον αντεπιθέσεων, αφού ο αντίπαλος καταπονηθεί με την απόκρουση των δικών του επιθετικών ενεργειών.

Οι εισηγητές αυτής της δομής στηρίζονται στην παραδοχή ότι δεν θα υπάρξουν γενικευμένες επιχειρήσεις αλλά τοπικά επεισόδια-κρίσεις.

Και ναι μεν όλα συνηγορούν στην άποψη ότι κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί, όμως κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο μιας διαφορετικής προσεγγίσεως από πλευράς αντιπάλου. Ο οποίος, άλλωστε, μας έχει συνηθίσει σε απρόβλεπτους σχεδιασμούς.

Αναδιοργάνωση με σύμπτυξη μελετά η Πολεμική Αεροπορία

ΜΕ ΣΥΜΠΤΥΞΗ δομών και δραστηριοτήτων σκοπεύει να προχωρήσει σε αναδιοργάνωση η Πολεμική Αεροπορία. Χωρίς να έχει την πρόθεση να αναστείλει τη λειτουργία Πτερύγων Μάχης ή πολεμικών Μοιρών, το ΓΕΑ μελετά τη συγχώνευση των υποδομών συντηρήσεως και των εργασιών διοικητικής μερίμνης και υποστηρίξεως αεροπορικών μονάδων που γειτνιάζουν. Έτσι θα επιτευχθούν οικονομίες κλίμακος σε ένα μεγάλο εύρος δαπανών, ενώ θα μπορεί να γίνει και πιο ορθολογική οργάνωση της απασχολήσεως του προσωπικού, ώστε να μη σπαταλιούνται ανθρωποώρες. Παράλληλα, με την εισαγωγή ολοκληρωμένων διαδικασιών logistics οι βασικές προμήθειες μπορούν καταρχάς να προγραμματίζονται με ενιαίο τρόπο. Στη συνέχεια, όμως, αυτό μπορεί να επεκταθεί στο σύνολο των υλικών που χρειάζεται η Αεροπορία. Λογικό είναι ότι το βάρος των σχετικών μελετών και της προεργασίας θα πέσει στη Διοίκηση Αεροπορικής Υποστηρίξεως, που έχει τη συνολική ευθύνη για όλο το πλέγμα του εφοδιασμού και της προετοιμασίας της ΠΑ.

Τόσο ο αρχηγός, αντιπτέραρχος Χρ. Βαΐτσης όσο και οι επιτελείς του ΓΕΑ γνωρίζουν πολύ καλά ότι με τα σημερινά δεδομένα μια ρεαλιστική σχεδίαση απαιτεί συνεχείς διαφοροποιήσεις, αφού τα αντικειμενικά δεδομένα μπορεί να γνωρίζουν ακόμη και καθημερινές ανατροπές.

Ριζικές λύσεις πρέπει να αναζητηθούν για την αναμόρφωση της αεροπορικής εκπαιδεύσεως, όπου χρειάζονται αεροπλάνα κατάλληλα για την προετοιμασία των πιλότων να πετάξουν και να αναλάβουν αποστολές με τα σύγχρονα μαχητικά αεροπλάνα που διαθέτουμε. Η προκεχωρημένη εκπαίδευση γίνεται ακόμη με τα παρωχημένα Τ-2, τα οποία προβλεπόταν να έχουν αντικατασταθεί εδώ και επτά χρόνια. Αν και πολύ σύντομα θα έχουν εξαντλήσει το όριο της επιχειρησιακής ζωής τους, δυνατότητα για αγορά άλλου αεροσκάφους δεν υπάρχει. Πρέπει, λοιπόν, να αναζητηθούν έξυπνες λύσεις, οε συνεργασία και με τις αεροπορίες άλλων συμμαχικών κρατών.

Ήδη το ΓΕΑ κινείται προς αυτήν την κατεύθυνση συνεργαζόμενο με την αεροπορία της Ιταλίας. Ιταλοί Ίκαροι κάνουν τη βασική εκπαίδευσή τους σε ελληνικά εκπαιδευτικά Τ-6, ενώ Έλληνες πηγαίνουν στην Ιταλία για προκεχωρημένη εκπαίδευση στα ιταλικά ΜΒ-336.

(ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 14/06/2015 – ΕΥΘΥΜΙΟΣ Π. ΠΕΤΡΟΥ - e.p.petrou@gmail.com)

ΠΗΓΗ: http://staratalogia.blogspot.gr/2015/06/blog-post_85.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου