«Πήγασος ΙΙ»: To ελληνικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας
Πλήρως επιχειρησιακό είναι το επανασχεδιασμένο και μεγαλύτερων δυνατοτήτων Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος (ΜΕΑ) «Πήγασος ΙΙ» της Πολεμικής Αεροπορίας, σύμφωνα με δημοσίευμα του περιοδικού Ελληνική Άμυνα & Τεχνολογία όπου σημειώνεται ότι το αποτέλεσμα του ομολογουμένως μακρόχρονου ιστορικού δικαιώνει τα μέλη της ομάδας σχεδίασης και ανάπτυξης, αλλά και τις σχετικές επιλογές της ΠΑ.
Τα τεχνικά του χαρακτηριστικά το καθιστούν κατάλληλο για επιτήρηση, στοχοποίηση και εκτίμηση ζημιών μάχης, ενώ έχει προβλεφθεί η χρήση του ως φορέας αισθητήρων ηλεκτρονικών υποκλοπών (ELINT).
Η μεγάλη διαφορά από το σύνολο σχεδόν των άλλων όπλων των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων είναι ότι το Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος (ΜΕΑ) «Πήγασος ΙΙ» είναι ελληνικής ανάπτυξης, σχεδίασης και κατασκευής, με πολύ λίγες προσθήκες ξένης τεχνολογίας -κυρίως από το Ισραήλ.
Το πρώτο πλήρες σύστημα «Πήγασος Ι» παραδόθηκε στην 131 Σμηναρχία Μάχης του Άκτιου Πρέβεζας το 2002, όπου τον Ιανουάριο του 2003 με απόφαση του Ανωτάτου Αεροπορικού Συμβουλίου ιδρύθηκε το Σμήνος Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣΜΕΑ/Φ). Τον Αύγουστο του 2005 ολοκληρώθηκε η αναβάθμιση του πρώτου «Πήγασος Ι» σε «Πήγασος ΙΙ» με άριστα αποτελέσματα στις πτητικές δοκιμές πιστοποίησης.
Τον Ιούλιο του 2006 ολοκληρώθηκαν οι εργασίες τροποποίησης του συνόλου των υφιστάμενων ΜΕΑ, καθώς και των αντίστοιχων Σταθμών Εδάφους (ΣΕΔ) ενώ από το 2007 το ΣΜΕΑ/Φ λαμβάνει μέρος στις Διακλαδικές Ασκήσεις «Ηνίοχος» και «Δούρειος Ίππος». Τον Δεκέμβριο του 2008 το Σμήνος αναβαθμίσθηκε σε Πολεμική Μοίρα Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΜΜΕΑ/Φ), με χαρακτηριστικό κλήσης «Αχέρων», υπαγόμενη διοικητικά στον Διοικητή της 131 ΣΜ και επιχειρησιακά στο ΑΤΑ. Από το 2009 βρίσκεται σε εξέλιξη η παραγωγή 12 επιπλέον αεροσκαφών με εμπλοκή του ΓΕΕΘΑ, λόγω της διακλαδικής αξιοποίησης του συστήματος.
Ο «Πήγασος ΙΙ» έχει μήκος 4,30 μέτρα, εκπέτασμα πτερύγων 6,22 μέτρα, μέγιστο βάρος απογείωσης 250 κιλά με ωφέλιμο φορτίο 40 κιλών, ταχύτητα 185 χλμ/ώρα, μέγιστο επιχειρησιακό ύψος 16.000 πόδια, εμβέλεια πάνω από 185 χλμ και αυτονομία 15 ώρες. Το αεροσκάφος χρειάζεται μήκος διαδρόμου 170 μέτρων για απογείωση και 500 μέτρων για προσγείωση.
strategyreports - hellarmforces
Τα τεχνικά του χαρακτηριστικά το καθιστούν κατάλληλο για επιτήρηση, στοχοποίηση και εκτίμηση ζημιών μάχης, ενώ έχει προβλεφθεί η χρήση του ως φορέας αισθητήρων ηλεκτρονικών υποκλοπών (ELINT).
Η μεγάλη διαφορά από το σύνολο σχεδόν των άλλων όπλων των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων είναι ότι το Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος (ΜΕΑ) «Πήγασος ΙΙ» είναι ελληνικής ανάπτυξης, σχεδίασης και κατασκευής, με πολύ λίγες προσθήκες ξένης τεχνολογίας -κυρίως από το Ισραήλ.
Το πρώτο πλήρες σύστημα «Πήγασος Ι» παραδόθηκε στην 131 Σμηναρχία Μάχης του Άκτιου Πρέβεζας το 2002, όπου τον Ιανουάριο του 2003 με απόφαση του Ανωτάτου Αεροπορικού Συμβουλίου ιδρύθηκε το Σμήνος Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣΜΕΑ/Φ). Τον Αύγουστο του 2005 ολοκληρώθηκε η αναβάθμιση του πρώτου «Πήγασος Ι» σε «Πήγασος ΙΙ» με άριστα αποτελέσματα στις πτητικές δοκιμές πιστοποίησης.
Τον Ιούλιο του 2006 ολοκληρώθηκαν οι εργασίες τροποποίησης του συνόλου των υφιστάμενων ΜΕΑ, καθώς και των αντίστοιχων Σταθμών Εδάφους (ΣΕΔ) ενώ από το 2007 το ΣΜΕΑ/Φ λαμβάνει μέρος στις Διακλαδικές Ασκήσεις «Ηνίοχος» και «Δούρειος Ίππος». Τον Δεκέμβριο του 2008 το Σμήνος αναβαθμίσθηκε σε Πολεμική Μοίρα Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΜΜΕΑ/Φ), με χαρακτηριστικό κλήσης «Αχέρων», υπαγόμενη διοικητικά στον Διοικητή της 131 ΣΜ και επιχειρησιακά στο ΑΤΑ. Από το 2009 βρίσκεται σε εξέλιξη η παραγωγή 12 επιπλέον αεροσκαφών με εμπλοκή του ΓΕΕΘΑ, λόγω της διακλαδικής αξιοποίησης του συστήματος.
Ο «Πήγασος ΙΙ» έχει μήκος 4,30 μέτρα, εκπέτασμα πτερύγων 6,22 μέτρα, μέγιστο βάρος απογείωσης 250 κιλά με ωφέλιμο φορτίο 40 κιλών, ταχύτητα 185 χλμ/ώρα, μέγιστο επιχειρησιακό ύψος 16.000 πόδια, εμβέλεια πάνω από 185 χλμ και αυτονομία 15 ώρες. Το αεροσκάφος χρειάζεται μήκος διαδρόμου 170 μέτρων για απογείωση και 500 μέτρων για προσγείωση.
strategyreports - hellarmforces
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου