Πέμπτη 9 Αυγούστου 2012

Το αφιερώνουμε στον εφ.υποπλοίαρχο τ.Βουλευτη κο Ιωάννη Αντωνόπουλο για την πολεμική του δράση στην Κύπρο .

Πυραυλάκατος Super Vita

Τα σχέδια των σκαφών Super Vita βασίζονται στα μικρότερα σκάφη κλάσσεως Vita που υπηρετούσαν στο πολεμικό ναυτικό του Κατάρ, όπως επίσης και παρόμοιων διαστάσεων σκάφη που κατασκευάστηκαν για το Ομάν και άλλες χώρες.
Το κύριο σκάφος είναι κατασκευασμένο από ατσάλι και η υπερδομή είναι από αλουμίνιο, ενώ η εταιρεία Vosper Thornycroft Controls παρέχει το σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, το σύστημα διαχείρισης του σκάφους, τον ηλεκτρικό εξοπλισμό και τα συστήματα αντιμέτρων.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Εκτόπισμα541 τόνοι (πλήρες 580 τόνοι)
Μήκος / πλάτος / βύθισμα61,9μ / 9,5μ / 2,6μ
Ταχύτητα (μέγιστη)34,25 κόμβοι
Εμβέλεια (ν.μ. / κόμβους)2.2250/18, 750/34
Πλήρωμα45
Κινητήρες4 πετρελαιοκινητήρες ΜΤU 16V 595
TE90 των 23.500 ίππων
Οπλισμός4 εκτοξευτές MM.40 Block 2 Exocet, 1 α/α και αντιπυραυλικό σύστημα RAM
1 πυροβόλο ΟΤΟ Breda Super Rapido, 2 πυροβόλα ΟΤΟ Breda
ΜΟΝΑΔΑΚΑΘΕΛΚΥΣΗΠΑΡΑΔΟΣΗ
P67 ΡΟΥΣΣΕΝ12/11/200220/12/2005
P68 ΔΑΝΙΟΛΟΣ08/07/200322/02/2006
P69 ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΔΗΣ06/04/200408/05/2006
P70 ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ20/12/200501/10/2010
Ρ71 ΡΙΤΣΟΣ

Ρ72 ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ

Ρ73 ΒΛΑΧΑΚΟΣ

Φωτογραφία Super Vita

Οπλισμός πυραυλάκατων Super Vita

Κάθε σκάφος εξοπλίζεται με πυραύλους επιφανείας Exocet ITL 70A MM40 Block II που χρησιμοποιούν ενεργό ραντάρ για τον εγκλωβισμό του στόχου, ενώ η εμβέλειά τους φθάνει τα 70 χιλιόμετρα. Οι δύο εκτοξευτές έχουν τοποθετηθεί στην πλώρη και την πρύμνη του πλοίου, ενώ η αντιαεροπορική προστασία εξασφαλίζεται με συστήματα RAM (Rolling Airframe Missile) που παρέχονται από την εταιρεία RAMSYS. Πρόκειται για τα συστήματα GMWS Mk 31 που χρησιμοποιούν τους πυραύλους RIM-116A Block I με διπλό σύστημα ανίχνευσης μέσω ραντάρ και υπερύθρων, ενώ η εμβέλειά τους φθάνει τα 10 χιλιόμετρα. Το κυρίως πυροβόλο είναι το Otobreda Super Rapid 76mm της Alenia, ικανό για εκτέλεση 85 βολών/λεπτό σε απόσταση 16 χιλιομέτρων. Δύο πυροβόλα Otobreda 30mm της ίδιας εταιρείας συμπληρώνουν τον οπλισμό των σκαφών, ενώ το σύστημα αντιμέτρων Argo Systems AR900 και ο εκτοξευτής "δολωμάτων" (decoy launcher) Sippican SRBOC προσφέρουν την απαραίτητη προστασία.
Η πυραυλάκατος ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ (Ρ70)εξοπλίζεται με προηγμένα βλήματα κατά στόχων επιφανείας ΜΜ40 Exocet Block 3, ενώ θα αντικατασταθούν και τα βλήματα MM40 Block 2 Mod1 που εξοπλίζουν το τρίτο σκάφος ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΔΗΣ (Ρ69). Η νέα έκδοση αυξάνει τη μέγιστη απόσταση βολής από 72km σε 180km, ενώ περιλαμβάνει την ικανότητα μεταβολής πορείας σε ενδιάμεσα σημεία της διαδρομής (waypoints), τα οποία κατά πληροφορίες μπορούν να υπερβούν τα 10. Πρόκειται για τετραδιάστατα σημεία -γεωγραφικό μήκος και πλάτος, υψόμετρο, χρόνος- επιτρέποντας την παράκαμψη νησιών ή εξάρσεων της ακτογραμμής, για την αιφνιδιαστική εμφάνιση σε περιορισμένη απόσταση από τον στόχο, καθώς και για τον κορεσμό των αμυντικών συστημάτων με ταυτόχρονη άφιξη πολλαπλών βλημάτων. Παρέχεται επίσης ικανότητα βολής σε γεωγραφικές συντεταγμένες με καθοδήγηση GPS, για προσβολή ελλιμενισμένων πλοίων και επάκτιων στόχων.
Το σύστημα μάχης Tacticos προέρχεται από την εταιρεία Thales Nederland (πρώην Signaal) και παρέχει αυτόματη εκτίμηση κινδύνου, καθώς και χρήση των αισθητήρων και του οπλισμού του πλοίου για τον εγκλωβισμό στόχων. Το σύστημα ελέγχει το σύνολο του εξοπλισμού (πύραυλοι Exocet, πυροβόλα των 76mm και 30mm, συστήματα RAM και DR 3000), ενώ το σύστημα ελέγχου πυρός ονομάζεται Sting και προέρχεται επίσης από την εταιρεία Thales Nederland. Οι αισθητήρες του σκάφους περιλαμβάνουν το ραντάρ Thales MW08 3D, τον ηλεκτροοπτικό ανιχνευτή Thales Nederland Mirador, το Scout Mark II και το ραντάρ πλοήγησης Marine Bridgemaster-E της Northrop Grumman (πρώην Litton). Οι επικοινωνίες βασίζονται στο σύστημα Data Link 11, model MDM 2002 της εταιρείας Rockwell Collins, η εταιρεία Intercom Systems A/S παρέχει το σύστημα επικοινωνιών ICS 2000, ενώ η Aeromaritime παρέχει το σύστημα αναγνώρισης φίλων/εχθρών IFF Mk 12.

Επιχειρησιακές Δυνατότητες

Οι Πυραυλάκατος SUPER VITA έχουν δυνατότητα εκτέλεσης επιχειρήσεων με κατάσταση θαλάσσης 5 και δυνατότητα επιβιωσιμότητας με κατάσταση θαλάσσης 7. Έχουν δυνατότητες Διοικήσεως και Ελέγχου ομάδος πλοίων με ικανοποιητικές ευκολίες εξωτερικών και εσωτερικών επικοινωνιών, τακτικό σύστημα, σύστημα LINK-11 και δορυφορικές επικοινωνίες. Η διεύθυνση πυρός (Κ/Β, πυροβόλων) γίνεται με χρήση συστημάτων που δύσκολα εντοπίζονται και παρεμβάλλονται. Η Α/Α άμυνα του πλοίου γίνεται με CIWS RAM και πυροβόλων. Δύναται να εκτελεί συγκαλυμμένες επιχειρήσεις με "αθόρυβο πλου", χαμηλή "ηλεκτρομαγνητική υπογραφή" (RCS) και χαμηλή "υπέρυθρη υπογραφή" (I.R.).
Η επιβίωση του σε μολυσμένο από πυρηνικά, χημικά και βιολογικά όπλα περιβάλλον κρίνεται ως αρκετά καλή με χρήση GAS CITADEL και σταθμού απόπλυσης. Επίσης έχουν ευκολίες εκπαίδευσης με δυνατότητα δημιουργίας εικονικών εκπαιδευτικών σεναρίων και προσομοίωσης ενεργειών / αντιδράσεων από όλα τα εμπλεκόμενα συστήματα. Έχουν υψηλό επίπεδο αυτοματισμών σε συνδυασμό με πολλές εναλλακτικές λύσεις και λειτουργίες "ανάγκης", οπλικά και Η/Ν συστήματα με μεγάλους χρόνους μεταξύ βλαβών (MTBF) και μικρούς χρόνους εντοπισμού και αποκαταστάσεως των βλαβών (MTTR), ενώ είναι σχεδιασμένα να παρουσιάζουν μεγάλες περιόδους μεταξύ γενικών επισκευών των κυρίων μηχανών και βοηθητικών μηχανημάτων. Τέλος οι ενδιαιτήσεις και οι συνθήκες διαβίωσης του πληρώματος είναι αντίστοιχες του 21ου αιώνα, που παράλληλα καλύπτουν τις ανάγκες πολυήμερων αποστολών.

 Η τουρκική απάντηση
Η εισαγωγή πυραυλακάτων στις τάξεις
του TDK σαφώς επηρεάστηκε από τις
ελληνικές κινήσεις, αλλά δεν αποτέλεσε
αντίμετρο σε αυτές. Επρόκειτο για μάλλον
σύμμετρη ομόλογη κίνηση, με εμφανείς
όμως διαφοροποιήσεις δόγματος χρήσης.
Οι τουρκικές Dogan (FPB-57) ήταν πλοία
μεγάλης ταχύτητας για ταχεία ανάπτυξη                                           
σε συγκεκριμένες περιοχές περιπολίας,
που ήταν πλησίον των τουρκικών ακτών
και βρίσκονταν υπό διακλαδική προστα-
σία. Από αυτές τις περιοχές θα εξαπέλυαν
βλήματα μεγάλου βεληνεκούς, σε όσο
το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό, προκει-
μένου να επαυξήσουν την απομόνωση
ελληνικών νήσων.
                                                Στόχοι τους ήταν τόσο
ελληνικές τακτικές ναυτικές μονάδες σε
ποικιλία αποστολών θαλάσσιου ελέγχου,
όσο -και κυριότατα- οι ελληνικές ενισχύ-
σεις, από μεμονωμένα πλοία ή νηοπο-
μπές, που θα έσπευδαν για να ανακου-
φίσουν, να ενισχύσουν ή να ανακτήσουν
κάποια νήσο.
Για το λόγο αυτό, τα πλοία δεν διέθε-
ταν άλλο ναυμαχικό όπλο, αλλά εξαρχής
επέλεξαν το βλήμα RGM-84 Harpoon που

προσέφερε μεγάλη εμβέλεια και πυκνή
φόρτωση (μέγιστο, οκτώ βλήματα ανά                    
σκάφος), σε σχέση με τα αντίστοιχα της
εποχής (Penguin, Exocet με έξι και τέσ-
σερα ανά σκάφος αντίστοιχα). Ο δευτε-
ρεύων οπλισμός προοριζόταν βασικά για
την αντιμετώπιση πιθανών αεροπορικών
προσβολών από την Πολεμική Αερο-
πορία και, ακόμη περισσότερο, από τα
ελικόπτερα του Π.Ν., που από την πρώτη
στιγμή έφεραν βλήματα (AS-11, AS-12)
που ήταν αποτελεσματικά μόνο εναντί-
ον στόχων αυτού του μεγέθους. Ως εκ
τούτου, η εγκατάσταση ενός πυροβόλου
διπλού ρόλου των 3 ιντσών (76 χιλ.) OTOMelara
Compatto στην πλώρη και ενός
δίδυμου των 35 χιλ. στην πρύμνη (δίδυμο
πυροβόλο KDC σε πυργίσκο GDM-A της
Oerlickon) ήταν επαρκής προστασία, με
το πρωραίο όπλο να μπορεί να αναλάβει
και την αντιμετώπιση πιθανών προσβο-
λών από ελληνικά ταχύπλοα από μικρή
απόσταση (κανονιοφόροι, περιπολικά,
μικρές πυραυλάκατοι τύπου Esterel με
βλήματα SS-12M).
Στο τουρκικό δόγμα, η απόσταση,
η μαζική βολή και η αποφυγή εντοπι-
σμού από όπλα μακρού πλήγματος του
Π.Ν. είναι βασικοί άξονες
.ΤΕΧΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
SUPER VITA                          /                    ΡΟΥΣΣΕΝ KILIC
Μήκος: 61,9 μέτρα                                          Μήκος: 62,4 μέτρα
-Πλάτος: 9,5 μέτρα
-Βύθισμα: 2,6 μέτρα
-Εκτόπισμα: 580 τόνοι
-Μέγιστη συνεχής ταχύτητα: 34,25 κόμβοι
-Εμβέλεια: 2.250 ναυτικά μίλια με ταχύτητα 18 κόμβους, 1.000 ναυτικά
μίλια με ταχύτητα 30 κόμβους, 750 ναυτικά μίλια με ταχύτητα 34
κόμβους
-Πλάτος: 8,3 μέτρα
-Βύθισμα: 2,8 μέτρα
-Εκτόπισμα: 550 τόνοι
-Μέγιστη συνεχής ταχύτητα: 38 κόμβοι
-Εμβέλεια: 3.300 ναυτικά μίλια με ταχύτητα 16 κόμβους, 1.600 ναυτικά
μίλια με ταχύτητα 32,5 κόμβους, 700 ναυτικά μίλια με ταχύτητα 35
κόμβους
-Αυτονομία: 7 ημέρες εν πλω                              -Αυτονομία: 12 ημέρες εν πλω
Πλήρωμα: 45                                                          Πλήρωμα: 45

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου